Brakuje wyjazdów dla niepełnosprawnych

Pixabay

Co drugi turysta niepełnosprawny uważa, że podróżowanie jest dla niego bardzo trudne, lub wręcz niemożliwe, wynika z badania Oliver’s Travel

Oliver’s Travel to brytyjska platforma rezerwacji willi i domów wakacyjnych. Firma przeprowadziła badanie wśród tysiąca niepełnosprawnych, swoich klientów, by dowiedzieć się o ich opinie co do oferty turystycznej. 50 procent pytanych powiedziało, że ich dodatkowe potrzeby sprawiają, że podróżowanie jest dla nich bardzo trudne lub prawie niemożliwe. 40 procent twierdzi, że musi zapłacić za swój wyjazd więcej niż pozostali klienci. Jeden na trzech pytanych przyznaje, że nie czuje się dobrze wśród zwyczajnych podróżnych. A prawie jedna czwarta wskazuje, że przeszkodą w skorzystaniu z wyjazdu jest brak odpowiedniej oferty.

Czytaj też: „Turyści na wózkach też chcą zwiedzać świat”.

Na trudności osoby z niepełnosprawnościami najczęściej natrafiają na lotniskach, w samolotach i w innych środkach transportu. 50 procent dostrzega jednak, że w ostatnich pięciu latach sytuacja w dostępności turystyki trochę się zmieniła.

Ogólny wniosek z badania jest taki, że trudno znaleźć touroperatora, który byłby przygotowany do obsługiwania turystów niepełnosprawnych. Brakuje także przeszkolonych pracowników w obiektach noclegowych, którzy rozumieliby potrzeby tej grupy klientów. A to wszystko sprawia, że prawie jedna trzecia badanych woli wyjechać na wakacje z firmą, która ma ofertę specjalnie przygotowaną dla nich, niestety nie zawsze udaje się taką znaleźć.

W Polsce produkt skrojony na potrzeby osób, które nie mogą się samodzielnie poruszać, przygotowała Itaka. W ramach programu „Wakacje bez przeszkód” (czytaj „Z Itaką na wakacje bez przeszkód”) oferowane są hotele z infrastrukturą przystosowaną dla tej grupy podróżnych i wycieczki fakultatywne, na które turyści ci mogą się wybrać w czasie wakacji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Znakomity koniec roku na krakowskim lotnisku

W grudniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 713,4 tysiąca pasażerów, o 28 procent więcej ...

Polski Bon Turystyczny ma już swoją infolinię

Ruszyła infolinia Polskiego Bonu Turystycznego. Można na nią dzwonić przez całą dobę, we wszystkie ...

Brytyjska turystyka: Potrzebujemy agentów

Brytyjskie organizacje turystyczne chcą nawiązać bliższą współpracę z agentami turystycznymi. Dostrzegły, że sieć sprzedaży ...

Wakacje.pl mają już 100 salonów sprzedaży

Największy w Polsce pod względem obrotów multiagent turystyczny Wakacje.pl otworzył setne biuro sprzedaży pod ...

Magdalena Żuk miała 27 lat

Dłuższe śledztwo w sprawie śmierci Magdaleny Żuk

Prokuratura Regionalna we Wrocławiu przychyliła się do wniosku Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze o ...

Orbis żegna Mercure’y z Jeleniej Góry i Karpacza

Orbis podpisał przedwstępną umowę sprzedaży dwóch obiektów – Mercure Jelenia Góra i Mercure Karpacz ...