Urząd marszałkowski do turystów: Nie dać się zastraszyć hotelarzowi

Wczoraj przyjechało z wypoczynku około 500 klientów biura podróży Neckermann Polska. Dziś planowany jest powrót kolejnych 230 osób, a jutro zgodnie z planem powinno wrócić jeszcze około 350 turystów.

Powroty Polaków koordynują urzędnicy mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Jak zapewnia urząd, sytuacja we wszystkich miejscach, w których są Polacy, jest opanowana. Do niedzieli w kraju znajdą się już wszyscy klienci Neckermanna z 3600 którzy byli za granicą wczoraj, czyli w momencie gdy biuro ogłosiło niewypłacalność.

Pierwsi turyści wrócili z Turcji i Grecji. Dzisiaj przylatują z Tunezji, Hiszpanii i Egiptu. Powrócą m.in. do Gdańska, Katowic, Poznania, Wrocławia i Warszawy. W sumie będzie to dziewięć lotów czarterowych. Będą to rejsy zaplanowane wcześniej.

Jak podkreśla zastępca dyrektora departamentu kultury, promocji i turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Izabela Stelmańska, nie ma potrzeby awaryjnego sprowadzania Polaków z wakacji. – Wszyscy turyści dokończą urlopy i spokojnie wrócą w planowanych terminach, tak jak mieli to zagwarantowane przez Neckermanna – mówi.

Zdarzało się jednak, że hotelarze przetrzymywali turystów i żądali od nich pieniędzy za pobyt, czasem grożąc wyrzuceniem z hotelu lub wręcz przeciwnie – zaaresztowaniem ich w hotelu. – To nielegalne, turyści którym się grozi powinni skontaktować się z polskim konsulem i miejscową policją – namawia Stelmańska.

Czytaj: „Hotel w Tunezji zaaresztował klientów Thomasa Cooka”.

– Jest to zachowanie bezprawne i nieetyczne, jeśli chodzi o sam biznes. Klient nie jest stroną umowy. Stroną umowy jest Neckermann czy Thomas Cook, w zależności od tego, kto realizował zamówienia na hotele – wyjaśnia Stelmańska.

Marszałek województwa dysponuje gwarancją biura podróży, która opiewa na 25 milionów złotych. Pokrywa z niej koszty pobytu Polaków, tam gdzie jest to niezbędne.

Jeśli jednak turyści z własnych pieniędzy zapłacili za pobyt w hotelu, mogą ubiegać się o ich zwrot z gwarancji. Urząd Marszałkowski uruchomił dla zainteresowanych specjalną infolinię. Numery telefonów oraz inne ważne informacje dla klientów Neckermanna można znaleźć na stronie internetowej urzędu www.mazovia.pl.

Mogą Ci się również spodobać

Targi EuroGastro i WorldHotel przenoszą się do Nadarzyna

Dwie znane warszawskie imprezy targowe, EuroGastro i WorldHotel, odbywające się dotąd w halach przy ...

Mouzenidis Travel wystartował ze sprzedażą lata 2020

Biuro podróży Mouzenidis Travel uruchomiło dzisiaj sprzedaż wyjazdów na przyszłe wakacje. Na początek udostępniło ...

Prezes IGHP Ireneusz Węgłowski

IGHP: Hotelarze potrzebują nowej ustawy

Przepisy dotyczące działalności hotelarskiej nie odpowiadają obecnej sytuacji na rynku. Najwyższy czas, by dostosować ...

Wizz Air: Dyrektor ds. operacyjnych wiceprezesem

Diederik Pen, dyrektor ds. operacyjnych Wizz Aira, został też wiceprezesem tej linii. Nowe stanowisko ...

Sposób na utrzymanie klienta? Uczciwe informowanie

Wielu klientów szuka wyjazdów przez internet i nawet nie pomyśli, by zapytać o poradę ...

Tajwan z błędem w paszportach

Władze Tajwanu zdecydowały o wstrzymaniu wydawania nowych paszportów. Powód? Błąd w grafice na dokumencie ...