Agenci ratują wiarę w biura podróży

Filip Frydrykiewicz

Pocztówki wysyłane do klientów z ofertami touroperatorów, ulotki, ale i zaangażowanie polityków – kooperatywa zrzeszająca agentów turystycznych, TSS, ma pomysł jak po upadku Thomasa Cooka poprawić wizerunek biur podróży.

Prezes TSS z Niemiec Manuel Molina zaprasza touroperatorów do wspólnego działania. – Musimy odzyskać zaufanie turystów do wyjazdów zorganizowanych – mówi cytowany przez portal FVW.

CZYTAJ TEŻ: ETI łowi pracowników w Neckermannie

Molina chce rozpocząć już w listopadzie akcję reklamową skierowaną bezpośrednio do klientów. Planuje przygotować pocztówki, które będzie wysyłać w imieniu touroperatorów do osób, które już skorzystały z ich usług w przeszłości. Poza reklamą pakietu mają się tam znaleźć też propozycje wyjazdów organizowanych przez biura. Również agenci turystyczni mieliby rozdawać ulotki klientom. Molina wyjaśnia, że koszty przedsięwzięcia opłaci najpierw centrala kooperatywy, rozliczenie z agentami nastąpi w późniejszym czasie.

To jednak nie wszystko, szef TSS uważa, że w przyszłość turystyki wyjazdowej muszą zaangażować się też politycy. Po upadku Cooka okazało się, że regulacje dotyczące zabezpieczenia finansowego klientów touroperatorów są niedoskonałe, a ograniczania maksymalnej kwoty gwarancji za słabe. Poza tym brakuje ubezpieczenia prowizji agentów za już sprzedane wycieczki. O tym wszystkim TSS pisze w liście otwartym do polityków. Podpisało się pod nim około 1,6 tysiąca agentów. Akcja prowadzona jest w dalszym ciągu, a TSS chce zmotywować do współpracy biura, które mają prosić o składanie podpisów swoich klientów.

Do posłów z żądaniem ochrony średnich przedsiębiorstw zwróciło się też inne niemieckie stowarzyszenie branżowe ASR (Allianz Selbständiger Reiseunternehmen). Z kolei organizacja agencyjna VUSR chce, żeby rząd przejął odpowiedzialność za zbyt małe ubezpieczenie pieniędzy klientów. W tym celu napisał do polityków petycję.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Thomas Cook wraca do Tunezji

8 kwietnia wystartuje pierwszy w sezonie letnim i pierwszy od 2015 roku samolot koncernu ...

PIT – o problemach polskiej turystyki w Egipcie

„Przełomowe zmiany w prawie turystycznym: wyzwania i problemy” – to hasło, pod którym obradować ...

Rainbow: Pierwszy czarter do Kenii wypełniony w 100 procentach

W ostatni weekend Rainbow rozpoczął loty do Kenii – kolejnego kraju egzotycznego, obok Meksyku, ...

Pasażerowie Aerofłotu w kolejkach po bagaż

Od rana w terminalu Aerofłotu w podmoskiewskim Szeremietiewie panuje chaos. Jego przyczyną jest awaria ...

Linie lotnicze nie przetrwają bez pomocy

Niemiecka Lufthansa uziemiła 95 procent floty. LOT, podobnie jak inni narodowi przewoźnicy, lata dzięki ...

Hiszpania: Pandemia nie zniszczyła naszego wizerunku

Hiszpania nie straciła wizerunkowo na pandemii – wynika z badań. Tamtejsza minister turystyki liczy, ...