Samorząd turystyczny rozstrzygnie spór o roszczenie zamiast sądu

AFP

Brytyjskie zrzeszenie touroperatorów ABTA wdrożyło system polubownego rozwiązywania sporów między klientami a biurami podróży, dotyczących szkód na zdrowiu, jakich turyści doświadczyli w czasie podróży

Nowy system rozwiązywania sporów ma być prosty i efektywny. Dzięki niemu mają być załatwiane reklamacje dotyczące szkód na zdrowiu, do kwoty odszkodowania w wysokości 10 tysięcy funtów. Dzięki temu klienci unikną składania skarg w sądzie, co pociąga koszty i długie oczekiwanie. Jak wskazuje ABTA, nie będą już też korzystać z usług firm oferujących pośrednictwo w uzyskiwaniu odszkodowań, które za swoje usługi pobierają wysokie prowizje, co kończy się pomniejszeniem wypłaty. ABTA sprawy obiecuje załatwiać szybko, nie dłużej niż w 8 tygodni.

Od 2013 roku w Wielkiej Brytanii zanotowano znaczący wzrost liczby reklamacji, w których klienci skarżą się na zatrucia pokarmowe. Jednocześnie dane z hoteli pokazują, że odsetek rzeczywistych zachorowań pozostaje od wielu lat ten sam. Reklamacje turystów z powodu kłopotów ze zdrowiem dotyczą już 90 procent skarg, które docierają do ABTA. Dla porównania w 2013 roku było to około 60 procent. Z powodu luki prawnej pojawiła się na rynku grupa firm zachęcająca klientów biur podróży do składania za ich pośrednictwem reklamacji odnośnie problemów gastrycznych.

Z pośrednictwa ABTA mogą korzystać klienci, którzy dokonali rezerwacji w firmie będącej członkiem ABTA, i którzy nie mogą dojść z jej przedstawicielami do porozumienia w kwestii odszkodowania. – ABTA pomaga rozwiązywać spory od ponad 40 lat, cieszymy się, że możemy poszerzyć zakres tych usług o szkody na zdrowiu. Nowy system oznacza, że klienci mogą skorzystać z rozwiązania łatwiejszego, tańszego i sprawiedliwego – mówi dyrektor działu prawnego w ABTA Simon Bunce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ibis Styles Warszawa City już otwarty dla gości

Wyłaniającym się ze ściany fragmentem tramwaju i kolorowym oświetleniem przypominającym komunikacyjny plan miasta – ...

Kraków Airport – największy w regionach, z apetytem na więcej

6,4 miliona pasażerów chce obsłużyć w tym roku lotnisko w Krakowie. To o 10 ...

Turystyka zorganizowana (prawie) odmrożona

Zniknęły niektóre ograniczenia w prowadzeniu turystyki zorganizowanej. Opublikowane dzisiaj rozporządzenie rządu dopuszcza możliwość oprowadzania ...

Gucia rezygnuje ze stanowiska prezesa POT

Kandydat ministra sportu i turystyki na prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Gucia zrezygnował z ...

GUS: Warszawa najlepsza, ale Kraków tuż za nią

Warszawa, Kraków i, daleko za nimi w tyle, Wrocław to – zdaniem Głównego Urzędu ...

Rzecznik rządu: Decyzja o dalszym otwieraniu usług nie jest oczywista

Nie ma jeszcze jasnej opinii, czy należy odmrażać kolejne sektory gospodarki po 14 lutego. ...