Lidl i biura podróży zadowoleni z zainteresowania

Materiały promocyjne

Sieć sklepów dopiero wystartowała z nową działalnością, ale już twierdzi, że ma powody do zadowolenia. Podobnie, jak jej partnerzy z branży turystycznej

Celem dzisiejszej konferencji prasowej Lidla było pokazanie biur podróży współpracujących z nim przy projekcie Lidl Podróże. Przedstawiciele sieci sklepów nie kryli zadowolenia z zainteresowania, jakim cieszy się ich serwis sprzedający wycieczki. Przy okazji firma poinformowała, że za pośrednictwem jej strony będzie można kupić również, oprócz wymienianych wcześniej (czytaj: „Z Lidlem do Zakopanego i na Kilimandżaro”) wycieczki biur Exim Tours i Neckermann Polska. W ich wypadku nie będą to jednak oferty na wyłączność.

Oferty na wyłączność Lidl ma od czterech touroperatorów – Rainbow, Prestige Tours, Unique Moments i Volare Travel. Kontrowersje zdążyła już wzbudzić oferta największego z tych biur, Rainbow, któremu agenci turystyczni zarzucali, że przez Lidla Podróże zaoferował niższe ceny, wyłamując się tym samym z zasady jednolitej ceny w każdym kanale sprzedaży. Dyrektor marketingu Rainbow Emilia Bratkowska twierdzi jednak, że to nieporozumienie, gdyż wycieczki dla Lidla były inne niż te oferowane w zwyczajnym trybie, choć podobieństwa nie dało się uniknąć.

Jak wyjaśniała, dla Rainbow sprzedawanie wycieczek za pośrednictwem Lidla, m być jedynie uzupełnieniem innych form sprzedaży. Drugi touroperator w Polsce nie boi się tym samym uzależnienia od tego partnera. Również mniejsze biura nie obawiają się specjalnie tego problemu, zakładając, że poradzą sobie z dywersyfikacją. Wszyscy partnerzy Lidla mają nadzieję, że uda im się poszerzyć rynek, docierając do klientów, którzy dotychczas, z różnych względów, nie podróżowali.

Wątpliwości pojawią się, gdy zadawane jest pytanie, jak Lidl będzie mierzyć swój ewentualny sukces, jako multiagenta. Lidl nie odpowiada na pytania, ilu klientów uzna za sukces, czy jaka sprzedaż będzie dla niego satysfakcjonująca.

– Działamy, jak start-up – opowiadał na konferencji Adam Dudziński, kierujący Lidlem Podróże. – Nie mamy benchmarku, który pozwoliłby nam dokonać porównania. Jesteśmy jedyni, którzy sprzedają wycieczki w ten sposób.

Tymczasem mieliśmy już na polskim rynku nieudane próby sprzedaży wycieczek – pod marką delikatesów Alma i u głównego konkurenta Lidla, Biedronki. Alma sprzedawała wycieczki w modelu podobnym do Lidla Podróże, z tą różnicą, że oferty pochodziły od jednego biura podróży.

Pod jednym względem można jednak uznać, że Lidl Podróże już osiągnęło sukces – według danych firmy chęć współpracy przy projekcie zgłosiło w ciągu dwóch dni kilkadziesiąt różnych podmiotów, oferujących wycieczki i pobyty. Biura podróży i hotele wierzą więc w sukces projektu i chcą także na nim skorzystać.

Nie udało się, niestety, uzyskać informacji, ile imprez turystycznych już zostało sprzedanych. Anonimowo przedstawiciele Lidla twierdzą jednak, że sprzedaż idzie dobrze.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rijeka Europejską Stolicą Kultury 2020

W przyszłym roku, podczas chorwackiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, największy port w Chorwacji ...

FlixBus rozszerza działalność na Ukrainie

Operator dalekobieżnych połączeń autobusowych FlixBus ogłosił, że planuje rozwój na Ukrainie. Głównie połączenia z ...

Brexit bez umowy – wszystko, co turysta musi wiedzieć

Z czym muszą liczyć się podróżujący do Wielkiej Brytanii po jej wyjściu z Unii ...

Maciej Nykiel rozstał się z Fly.pl

Maciej Nykiel, dyrektor zarządzający i członek zarządu popularnego portalu z wycieczkami Fly.pl, odszedł z ...

W hotelu Rigopiano mogło być więcej ofiar

Siedmioro turystów nie dojechało do hotelu Rigopiano w Abruzji we Włoszech na kilka godzin ...

Nowy Antonow lata nad Paryżem

W największym salonie lotniczym pod Paryżem Ukraina prezentuje nowy model Antonowa a Rosja – ...