W biurach podróży – niskie ceny, duża sprzedaż

PZOT

Ciekawa końcówka sezonu letniego w biurach podróży. PZOT zanotował w minionym tygodniu 68-procentowy wzrost zainteresowania wyjazdami. Najwyraźniej przyczyną tego zjawiska były niskie ceny. Ale nie tylko

Na rynku znalazło się najwyraźniej stosunkowo dużo ofert, prawdopodobnie touroperatorzy liczyli na przedłużenie sezonu w popularnych miejscach, między innymi na wyspach greckich. Wyprzedaż przyniosła ostre przeceny, chociaż klienci decydowali się też na droższe kierunki.

W 41. tygodniu tego roku, czyli w okresie między 9 i 15 października, sprzedaż wzrosła wobec tego samego okresu zeszłego roku o 68,5 procent – pokazuje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Wzrost ten pochodził głównie ze sprzedaży wyjazdów lotniczych, które stanowiły 95,3 procent wszystkich imprez sprzedanych przez biura podróży z puli roku turystycznego kończącego się wraz z końcem października. Wzrost liczony rok do roku wyniósł w tym segmencie o 78,1 procent, podczas gdy liczba klientów zainteresowanych podróżami autokarowymi spadła rok do roku o 32,3 procent, a tak zwanych z dojazdem własnym o 32,9 procent.

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

Klienci najczęściej wybierali wyjazdy do Egiptu, Hiszpanii i Grecji. Z danych PZOT wynika, że, na dalszych miejscach znalazły się też takie kraje jak Turcja, Portugalia, Tunezja, Cypr, Maroko, Włochy i Polska.

Najpopularniejsze kierunki to Hurghada, Marsa Alam, Fuerteventura, Kos, Antalya, Gran Canaria, Heraklion, Teneryfa, Madera i Lanzarote. Na liście znalazły się taż Neapol (Katania) z drastycznie niską średnią ceną 862 złote czy Sycylia za 913 złotych. Ale jest też port lotniczy Sal na Wyspach Zielonego Przylądka z ceną 3756 złotych, najwyższą w omawianym tygodniu.

Zmiana średniej ceny wyjazdów – wybrane kierunki, ostatnie tygodnie

Źródło wykresów: PZOT

Jeszcze tylko dwa tygodnie zostały do zamknięcia i podsumowania przez PZOT roku turystycznego, który zaczął się w listopadzie 2016 roku. Choć, jak przewiduje prezes tej organizacji Krzysztof Piątek, touroperatorom uda się w ostatnich dwóch tygodniach sprzedać jeszcze kilka tysięcy wyjazdów, już dzisiaj jest przesądzone, że wzrost ich biznesu w ciągu tego roku wyniesie około 17 procent.

Według danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX najwięcej klientów zdecydowało się spędzić urlop w Grecji (31,6 procent), Hiszpanii (16,5 procent), Bułgarii (9 procent), Turcji (7,9 procent) i Egipcie (6,5 procent). Niektóre kraje zyskały fantastyczne wyniki wzrostu, jak Malta z 120,8 procentami, Egipt ze 108,3 procentami, czy Albania, którą wybrało 99,6 procent więcej turystów z Polski więcej niż rok temu.

*Raport obejmuje 41. tydzień roku, czyli okres od 9 do 15 października 2017 roku. Polski Związek Organizatorów Turystyki przygotował go na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX, przez który przechodzi prawdopodobnie ponad połowa sprzedaży wyjazdów organizowanych przez polskie biura podróży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Z Londynu do Lizbony powietrznym korytarzem turystycznym?

Przedstawiciele Portugalii i Wielkiej Brytanii prowadzą rozmowy o utworzeniu korytarza lotniczego dla turystów, który ...

Egipski miliarder kupuje akcje TUI

Właściciel Travco Group, Hamed El Chiaty, kupił 3,4 procent udziałów w Grupie TUI. Biznesmen ...

Grecja – kontrowersje wokół otwarcia Meczetu Zdobywców

W Atenach został otwarty dla zwiedzających XV-wieczny Fethiye Dżami, tzw. Meczet Zdobywców. To jeden ...

Turystyka ciągle czeka na swojego człowieka w Ministerstwie Rozwoju

Wojciech Murdzek, Krzysztof Mazur, Marek Niedużak i Robert Nowicki otrzymali w czwartek powołania na ...

Marriott wprowadza do Polski markę Le Méridien

Pod tym szyldem działać będzie hotel Royal w Krakowie spółki AMW Hotele należącej do ...

Udane Nowe Trendy w Turystyce 2017

Czy firmy turystyczne dobrze sobie radzą w mediach społecznościowych? Czy aplikacje turystyczne przejdą do ...