Niemcy doceniają agentów turystycznych

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

W Niemczech podróżni wolą rezerwować wakacje u agentów niż sami – wynika z analizy Travelportu. Dobrą pozycję stacjonarnych biur sprzedaży potwierdzają też ich wyniki finansowe za ostatni rok obrotowy

Niemcy znaleźli się na ostatnim, 19 miejscu, rankingu wykorzystania internetu przy zakupie usług turystycznych. Globalne Badanie Podróżnych przeprowadziła firma technologiczna Travelport. W analizie udział wzięło 11 tysięcy podróżnych, między innymi z Indii, Chin, Brazylii, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji i Rosji.

– Wielu turystów i firm ufa ekspertom z biur agencyjnych, dlatego planuje i rezerwuje u nich wyjazdy – mówi Dieter Rumpel, dyrektor Travelportu w Niemczech i Szwajcarii. Jego zdaniem właśnie to jest powodem, dla którego tak dużo tamtejszych klientów kupuje usługi turystyczne chętniej u agenta niż przez internet. – W Niemczech, inaczej niż w wielu innych krajach, stacjonarna sieć sprzedaży ma dominującą pozycję – uważa Rumpel, cytowany przez portal Touristik Aktuell.

Jak wyjaśnia, nie oznacza to, że nasi zachodni sąsiedzi, szukając wyjazdów, nie korzystają z sieci. Wielu z nich przegląda oferty portali, zanim dokona rezerwacji, szukając informacji zarówno na stronach poświęconych podróżom, jak i w mediach społecznościowych. Rumpel uważa jednak, że w niedługiej przyszłości sytuacja zmieni się, między innymi za sprawą pokolenia milenialsów. By nie stracić obecnej pozycji, agenci powinni więc już teraz zacząć przygotowywać się na nadchodzące zmiany zachowań konsumenckich i korzystać z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Jak na razie dobrą pozycję rynkową tradycyjnych agentów turystycznych w Niemczech potwierdzają dane finansowe uzyskane w roku obrotowym (2016/2017). Jak podaje Touristik Aktuell, z podsumowania firmy Ziel, oferującej biurom podróży systemy do zarządzania sprzedażą, wynika, że obroty tego typu przedsiębiorstw wzrosły o 5,2 procent (porównując rok do roku). Z kolei analiza firmy Tats, która dostarcza podobne rozwiązania małym i średnim agentom, pokazuje, że sprzedaż w zeszłym roku finansowym była średnio o 8,1 procent większa niż rok wcześniej.

Wyniki te stacjonarne salony sprzedaży zawdzięczają między innymi bardzo dużemu popytowi na rejsy wycieczkowe, które nadal są na tyle skomplikowanym w zamówieniu produktem, że klienci wolą rezerwować je u profesjonalistów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Urząd marszałkowski do turystów: Nie dać się zastraszyć hotelarzowi

Wczoraj przyjechało z wypoczynku około 500 klientów biura podróży Neckermann Polska. Dziś planowany jest ...

Powstanie Podhalańska Kolej Regionalna

Porozumienie o utworzeniu Podhalańskiej Kolei Regionalnej podpisali samorządowcy z powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego z ...

Nowy szef DER Touristik chce wstrząsnąć firmą

W ostatnich latach DER Touristik tracił udziały w niemieckim rynku turystyki wyjazdowej. Nowy prezes ...

Agent turystyczny bez przyszłości?

Model biura agencyjnego, który jest przedstawicielem handlowym touroperatorów, w dłuższej perspektywie nie ma racji ...

Piotr Henicz: Wakacje, za które klienci zapłacili, czekają na nich

Zapowiadał się udany sezon, liczba klientów na lato rosła o 20 procent. Ale koronawirus ...

Lufthansa pobiła Ryanaira. Czy LOT pobije CSA?

Grupa Lufthansy ponownie jest największym przewoźnikiem w Europie. Przewiozła w 2017 roku 130 milionów ...