Niemcy doceniają agentów turystycznych

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

W Niemczech podróżni wolą rezerwować wakacje u agentów niż sami – wynika z analizy Travelportu. Dobrą pozycję stacjonarnych biur sprzedaży potwierdzają też ich wyniki finansowe za ostatni rok obrotowy

Niemcy znaleźli się na ostatnim, 19 miejscu, rankingu wykorzystania internetu przy zakupie usług turystycznych. Globalne Badanie Podróżnych przeprowadziła firma technologiczna Travelport. W analizie udział wzięło 11 tysięcy podróżnych, między innymi z Indii, Chin, Brazylii, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji i Rosji.

– Wielu turystów i firm ufa ekspertom z biur agencyjnych, dlatego planuje i rezerwuje u nich wyjazdy – mówi Dieter Rumpel, dyrektor Travelportu w Niemczech i Szwajcarii. Jego zdaniem właśnie to jest powodem, dla którego tak dużo tamtejszych klientów kupuje usługi turystyczne chętniej u agenta niż przez internet. – W Niemczech, inaczej niż w wielu innych krajach, stacjonarna sieć sprzedaży ma dominującą pozycję – uważa Rumpel, cytowany przez portal Touristik Aktuell.

Jak wyjaśnia, nie oznacza to, że nasi zachodni sąsiedzi, szukając wyjazdów, nie korzystają z sieci. Wielu z nich przegląda oferty portali, zanim dokona rezerwacji, szukając informacji zarówno na stronach poświęconych podróżom, jak i w mediach społecznościowych. Rumpel uważa jednak, że w niedługiej przyszłości sytuacja zmieni się, między innymi za sprawą pokolenia milenialsów. By nie stracić obecnej pozycji, agenci powinni więc już teraz zacząć przygotowywać się na nadchodzące zmiany zachowań konsumenckich i korzystać z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Jak na razie dobrą pozycję rynkową tradycyjnych agentów turystycznych w Niemczech potwierdzają dane finansowe uzyskane w roku obrotowym (2016/2017). Jak podaje Touristik Aktuell, z podsumowania firmy Ziel, oferującej biurom podróży systemy do zarządzania sprzedażą, wynika, że obroty tego typu przedsiębiorstw wzrosły o 5,2 procent (porównując rok do roku). Z kolei analiza firmy Tats, która dostarcza podobne rozwiązania małym i średnim agentom, pokazuje, że sprzedaż w zeszłym roku finansowym była średnio o 8,1 procent większa niż rok wcześniej.

Wyniki te stacjonarne salony sprzedaży zawdzięczają między innymi bardzo dużemu popytowi na rejsy wycieczkowe, które nadal są na tyle skomplikowanym w zamówieniu produktem, że klienci wolą rezerwować je u profesjonalistów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes PIT: Ustawa wielu wątpliwości

Niejasne sformułowania, nieprecyzyjne rozwiązania, słabe mechanizmy kontroli – podczas konferencji zorganizowanej przez Turystyke.rp.pl prezes ...

W turystyce można zarobić miliony

5,6 miliona dolarów zarobił w zeszłym roku prezes Amadeusa. Niewiele, bo 300 tysięcy, mniej ...

Turystyka pielgrzymkowa jako biznes

Prezentacje miejsc kultu i szlaków religijnych pielgrzymek, spotkania i rozmowy handlowe towarzyszyły zakończonemu w ...

PKP Cargo obsłużą turystów w pociągach retro

PKP Cargo chcą wozić starymi pociągami turystów między Chabówką a Kasiną Wielką w Małopolsce ...

Oślepiał pilotów laserem, zatrzymała go policja

Policja zatrzymała 49-letniego mieszkańca Warszawy podejrzanego m.in. o oślepianie laserem pilotów samolotów pasażerskich w ...

Bułgaria zaostrza zasady antycovidowe

Na polecenie bułgarskiego ministra zdrowia Kiriła Ananiewa o północy w kraju wejdą w życie ...