Rainbow: Polskie Strefy motorem napędzającym sprzedaż

Filip Frydrykiewicz

Biuro podróży Rainbow podsumowało sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Wzrost w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku wyniósł 40,8 procent

– Ten wynik zaskoczył nawet nas samych – przyznaje rzecznik touroperatora Radomir Świderski.

Rainbow sprzedał do 15 stycznia na okres od kwietnia do października tego roku 72103 imprez turystycznych.Rok temu o tej porze miał na koncie 51196 rezerwacji. To oznacza, że sprzedaż wzrosła o 40,8 procent.

Najwięcej wyjazdów sprzedano do Grecji – na Zakintos, Korfu, Kretę i Rodos. Inne kierunki które wybierali klienci biura podróży to Cypr Północny, Czarnogóra, Chorwacja, Hiszpania kontynentalna (Costa Brava, Costa del Sol), Portugalia, Bułgaria i Wyspy Kanaryjskie. – Motorem dodatkowo napędzającym sprzedaż wakacji w Grecji i Chorwacji są nasze Polskie Strefy – mówi wiceprezes biura podróży Remigiusz Talarek. – To był strzał w dziesiątkę („Rainbow: Polskie Strefy to wakacje plus”).

Świderski zauważa z kolei, że w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych kierunków znalazły się dwa egipskie – Hurghada i Marsa Alam. – Tym bardziej nas to cieszy, że generalnie widać, że turyści wybierają na wakacje miejsca oceniane jako bezpieczne. Najwyraźniej coraz częściej zaliczają do tej grupy kurorty egipskie. Dawniej wypoczynek w Egipcie był bardzo popularny, ze względu na dobrą relację ceny do jakości. Teraz odżywa zainteresowanie tym krajem, skoro nie ma doniesień, które by odstraszały od niego – wyjaśnia. – To co nas najbardziej cieszy, to to, że Egipt sprzedaje się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Wcześniej miał opinię kierunku, do którego wyjazd wystarczy zarezerwować kilka dni wcześniej, bo zawsze się tam coś znajdzie. W tym roku podaż ofert na tym kierunku nie jest jednak tak duża, żeby można było sobie na to pozwolić.

Świderski wyjaśnia, że również dynamika wzrostu wycieczek objazdowych jest duża. – Rainbow znany jest z tego produktu. Mamy swoich stałych klientów. Oni wiedzą, że wcześniejsza rezerwacja oznacza niższą cenę i możliwość zajęcia lepszego miejsca w autokarze, bo obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”. To są zorganizowani turyści, wiedzący czego chcą – mówi.

– Reasumując, oceniamy dotychczasową sprzedaż jako bardzo, bardzo dobrą i rokującą cały udany sezon – kończy Świderski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ostatni rok odpowiedzialności Skarbu Państwa za Sky Club i Aquamaris

W tym roku przedawnią się roszczenia klientów Sky Clubu i Aquamarisu – biur podróży, ...

Rosną ceny noclegów w największych miastach

Średnio o 5 procent wzrosły w 2017 roku ceny zakwaterowania w hotelach w dużych ...

Grecy ukarani za zatrudnianie na czarno w turystyce

Prawie 1,9 miliona euro kary zapłacą łącznie greccy przedsiębiorcy turystyczni przyłapani przez tamtejszą Inspekcję ...

Greckie plaże są dla wszystkich

Prawo w Grecji gwarantuje każdemu wolny dostęp do plaż publicznych i prywatnych – przypomina ...

Święta Bożego Narodzenia – jak odkryć magię świąt?

Od listopada półki sklepowe uginają się pod ciężarem świątecznych dekoracji i prezentów. Reklamy telewizyjne ...

MSZ odradza podróżowanie do niektórych stref Iranu

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wprowadziło trzy rodzaje ostrzeżeń dotyczące podróżowania do Iranu W pierwszym „odradza ...