Rainbow: Polskie Strefy motorem napędzającym sprzedaż

Filip Frydrykiewicz

Biuro podróży Rainbow podsumowało sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Wzrost w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku wyniósł 40,8 procent

– Ten wynik zaskoczył nawet nas samych – przyznaje rzecznik touroperatora Radomir Świderski.

Rainbow sprzedał do 15 stycznia na okres od kwietnia do października tego roku 72103 imprez turystycznych.Rok temu o tej porze miał na koncie 51196 rezerwacji. To oznacza, że sprzedaż wzrosła o 40,8 procent.

Najwięcej wyjazdów sprzedano do Grecji – na Zakintos, Korfu, Kretę i Rodos. Inne kierunki które wybierali klienci biura podróży to Cypr Północny, Czarnogóra, Chorwacja, Hiszpania kontynentalna (Costa Brava, Costa del Sol), Portugalia, Bułgaria i Wyspy Kanaryjskie. – Motorem dodatkowo napędzającym sprzedaż wakacji w Grecji i Chorwacji są nasze Polskie Strefy – mówi wiceprezes biura podróży Remigiusz Talarek. – To był strzał w dziesiątkę („Rainbow: Polskie Strefy to wakacje plus”).

Świderski zauważa z kolei, że w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych kierunków znalazły się dwa egipskie – Hurghada i Marsa Alam. – Tym bardziej nas to cieszy, że generalnie widać, że turyści wybierają na wakacje miejsca oceniane jako bezpieczne. Najwyraźniej coraz częściej zaliczają do tej grupy kurorty egipskie. Dawniej wypoczynek w Egipcie był bardzo popularny, ze względu na dobrą relację ceny do jakości. Teraz odżywa zainteresowanie tym krajem, skoro nie ma doniesień, które by odstraszały od niego – wyjaśnia. – To co nas najbardziej cieszy, to to, że Egipt sprzedaje się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Wcześniej miał opinię kierunku, do którego wyjazd wystarczy zarezerwować kilka dni wcześniej, bo zawsze się tam coś znajdzie. W tym roku podaż ofert na tym kierunku nie jest jednak tak duża, żeby można było sobie na to pozwolić.

Świderski wyjaśnia, że również dynamika wzrostu wycieczek objazdowych jest duża. – Rainbow znany jest z tego produktu. Mamy swoich stałych klientów. Oni wiedzą, że wcześniejsza rezerwacja oznacza niższą cenę i możliwość zajęcia lepszego miejsca w autokarze, bo obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”. To są zorganizowani turyści, wiedzący czego chcą – mówi.

– Reasumując, oceniamy dotychczasową sprzedaż jako bardzo, bardzo dobrą i rokującą cały udany sezon – kończy Świderski.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Śmiertelne ofiary osuwisk na Bali

Co najmniej 12 osób, w tym troje dzieci, zginęło w wyniku osunięć ziemi na ...

Cancun chce więcej zarobić na turystach

Od początku roku w meksykańskim Cancun obowiązuje „podatek ekologiczny”, który płacą wszyscy goście hotelowi. ...

Booking.com: Doradcy są ważni dla klientów

Co drugi pracownik z 17 tysięcy zatrudnionych przez Booking.com pomaga klientom przy wyborze oferty. ...

Rekordowy kwiecień na Lotnisku Chopina

Mimo wyłączenia z operacji lotniczych jednej z dwóch dróg startowych, na lotnisku w Warszawie ...

Święta Bożego Narodzenia – jak odkryć magię świąt?

Od listopada półki sklepowe uginają się pod ciężarem świątecznych dekoracji i prezentów. Reklamy telewizyjne ...

Portugalia po sezonie wakacyjnym? 7 powodów, dla których warto ją odwiedzić

Największe upały w Portugalii już ustały. Skończył się wysoki sezon turystyczny. Teraz do najdalej ...