Brytyjscy turyści coraz częściej oszukiwani

Facebook.com/ABTAlovetravel

Serwis podobny, ale nie ten sam. Hotel piękny, ale nieistniejący. W 2016 roku lawinowo rosła liczba internetowych oszustw, których ofiarami padali turyści – ostrzega Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży

Według policyjnego raportu z lutego 2016 roku liczba oszustw, w których między styczniem a lutym ucierpieli turyści, była o 425 procent większa niż w tym samym czasie rok wcześniej. W wyniku nieuczciwej działalności Brytyjczycy stracili wówczas ponad 11,5 miliona funtów. Zazwyczaj klienci kuszeni byli niskimi, nierealnymi wręcz cenami.

Na Wyspach styczeń i luty to najintensywniejszy okres sprzedaży ofert wakacyjnych, na te dwa miesiące przypada około 30 procent obrotu tamtejszych firm turystycznych. Dlatego w tym roku właśnie w tym czasie Stowarzyszenie Brytyjskich Biur Podróży (ABTA) prowadzi kampanię, w której zachęca do kupowania wczasów u swoich członków i ostrzega przed oszustami. Akcja jest skierowana głównie do rodzin z dziećmi i starszych turystów, czyli do klientów, którzy kupują wakacje z dużym wyprzedzeniem. Reklamy są puszczane w radiu, prasie („Sunday Times”) i internecie.

ABTA zaleca zwłaszcza daleko posuniętą ostrożność przy korzystaniu z portali internetowych. Zanim dokona się zakupu należy sprawdzić, czy adres witryny zaczyna się od „https:”, a także czy nazwa wpisana w wyszukiwarce jest prawidłowa. Niczym nowym są bowiem portale podszywające się pod te markowe. Ich adres różni się nieznacznie od oryginalnego (na przykład celowo zostały przestawione litery w nazwie albo zmienione jest rozszerzenie, choćby z .co.uk na .org).

Oddzielna grupa oszustów to przedsiębiorcy niemający zabezpieczenia finansowego wymaganego prawem. W Wielkiej Brytanii gwarancje zabezpieczające klientów na wypadek bankructwa firmy muszą mieć wszystkie przedsiębiorstwa turystyczne sprzedające pakiety turystyczne. W 2016 ABTA zidentyfikowała sto podmiotów, które nie spełniły tego warunku.

Klienci powinni też uważać na firmy, które twierdzą, że są członkami organizacji branżowych i używają ich logotypów, choć tak nie jest. Najlepiej sprawdzić to na stronach internetowych poszczególnych zrzeszeń.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Australia wzmacnia kontrole na lotniskach

Australia wzmocniła środki bezpieczeństwa na lotniskach po sobotnim aresztowaniu w Sydney podejrzanych o przygotowywanie ...

Greckie wakacje dla Polaków już w czerwcu

Polska znalazła się na liście dziewiętnastu krajów, z których turyści mogą przyjechać do Grecji ...

Egipcjanie mają pracować w turystyce

Minister turystyki Egiptu Rania al-Maszat chce, aby co najmniej jedna osoba z każdej rodziny ...

Airbnb: Nasi klienci to nasza sprawa

Airbnb odmówiło greckiemu resortowi finansów podania danych osób wynajmujących lokale turystom za pośrednictwem portalu. ...

Londyński hotel Ritz na sprzedaż? Może być wart miliard dolarów

Miliard dolarów – za tyle obecni właściciele są skłonni sprzedać słynny londyński hotel Ritz ...

Zasada Kamińskiego

– Panowie, nie burzcie porządku, jakim rządzi się w tej chwili rynek sprzedaży wycieczek ...