Grupa TUI szuka oszczędności

Fot. Bloomberg

Oszczędzanie na wydatkach administracyjnych i zmniejszenie liczby zamówionych miejsc w samolotach to działania, które podejmuje Grupa TUI w obliczu spadku sprzedaży, wywołanego pojawieniem się koronawirusa.

W czasie prezentacji wyników finansowych za pierwszy kwartał roku rozliczeniowego (2019/20) prezes Grupy TUI Fritz Joussen patrzył w najbliższą przyszłość z optymizmem. W kończącym się sezonie zimowym rezerwacje skoczyły o 9 procent, na nadchodzące lato były większe o 14 procent (TUI dołączył do swojej oferty część hoteli po Thomasie Cooku, licząc że również przejmie klientów). „Od momentu podania do wiadomości informacji o pierwszym przypadku koronawirusa w północnych Włoszech i na Teneryfie a także rozszerzaniu się wirusa w innych regionach, zanotowaliśmy, podobnie jak cała branża, spadek popytu. Dotyczy to przede wszystkim trwającego jeszcze i z zasady słabszego sezonu zimowego” – pisze Grupa w informacji dla inwestorów.

CZYTAJ TEŻ: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?

Całościowe podsumowanie sprzedaży pokazuje jednak, że wyniki są i tak wyraźnie lepsze niż przed rokiem. „Dostrzegamy jedynie niewielki wpływ sytuacji na naszą działalność operacyjną. Dotyczy to na przykład zmian wprowadzanych w ostatniej chwili do tras statku Mein Schiff 6, który pływa teraz w Azji” – pisze koncern. Na razie trudno ocenić, jakie skutki przyniosą postępy koronawirusa. – Intensywnie pracujemy nad obniżeniem kosztów, między innymi przez ograniczenie wydatków administracyjnych, odsunięcie w czasie zatrudniania nowych osób, czy podejmowania projektów, które nie muszą być zrealizowane od razu – informuje Grupa.

W każdym kraju, w którym TUI prowadzi sprzedaż imprez turystycznych, koncern powołał specjalne grupy zadaniowe (task forces), które są w stałym kontakcie z władzami. Wszystkie spółki należące do koncernu, takie jak hotelarskie, organizatorzy rejsów wycieczkowych i linie lotnicze działają według procedur zapobiegania szerzeniu się zachorowań, zwiększyły też nakłady na higienę.

ZOBACZ TEŻ: IATA: Koronawirus będzie kosztował linie 113 miliardów dolarów

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair też sięga po pomoc publiczną

Irlandzka tania linia lotnicza Ryanair skorzystała z gwarancji brytyjskiego rządu w zaciągnięciu kredytu pomostowego ...

Sprzedaż wycieczek jak gra w rugby – analiza pomaga

Biura agencyjne brytyjskiej sieci Travel Network Group będą od przyszłego roku korzystać z technologii ...

Wizz Air: przewieźliśmy 60 milionów Polaków

W ciągu 14 lat z usług niskokosztowej linii lotniczej Wizz Air w Polsce skorzystało ...

Coraz więcej Polaków w Karyntii

Trekkingowe wyprawy narciarskie po trasie Nockberge Trail są nowością rozpoczynającego się sezonu zimowego w ...

Eholiday: Mamy potencjał, by stać się ważnym graczem na krajowym rynku

– Przełomowy był dla nas rok 2015. A w bardzo dobrym zeszłym roku wzrost ...

Branża turystyczna: Premierze szykuj tarczę dla turystyki

Większość hoteli stoi zamkniętych, biura podróży nie mają pracy, turystyka biznesowa leży, a przewoźnicy ...