Rainbow – wirus pociągnął wyniki w dół

Fot. materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wyniosły w biurze podróży Rainbow w marcu 40,8 miliona złotych. W porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym było to 66,6 miliona złotych, spadły o 38,7 procent – podaje zarząd spółki.

Przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach innym touroperatorom) wyniosły w tym czasie 0,6 miliona złotych i były niższe o  50 procent. Łączne przychody wyniosły więc 41,4 miliona złotych, czyli były mniejsze rok do roku o 38,9 procent.

Jeśli spojrzeć na przychody z imprez turystycznych w całym pierwszym kwartale to wyniosły one 267,8 miliona złotych i były wyższe o 11 procent od przychodów z tego samego okresu 2019 roku (241,3 mln złotych). A razem z pośrednictwem (plus 5,9 mln złotych) o 11,6 procent.

Jak pisze zarząd spółki w komentarzu do tych wyników, spadek przychodów w marcu spowodowany był rozprzestrzenianiem się w kraju i na świecie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i panującymi w związku z tym ograniczeniami w przemieszczaniu się między państwami Unii Europejskiej i do państw trzecich.

Od początku roku akcje Rainbow spadły o około 61 procent, do 13,8 złotych.

Przypomnijmy, co niedawno w rozmowie z Turystyka.rp.pl mówił prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński na temat przedsprzedaży. Do połowy marca Rainbow był na najlepszej ścieżce do kolejnego udanego sezonu. – Sprzedaliśmy o 31 procent więcej ofert na lato niż rok wcześniej. Kiedy przyszła decyzja rządu – 13 marca, w piątek, tej daty chyba już nie zapomnę – o zamknięciu granic i zakazie lotów międzynarodowych, wszystko stanęło. Wystarczy powiedzieć, że na koniec marca nasz wzrost stopniał do 7,8 procent.

CAŁA ROZMOWA: Zawir(us)owanaTurystyka. Rainbow: Jesteśmy gotowi na każdy scenariusz

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wizz Air nie lata do Włoch i Izraela

Z powodu objęcia całych Włoch kwarantanną Wizz Air zawiesił dziś wszystkie loty do tego ...

Turyści w Zakopanem szukają usług z wyższej półki

W zeszłym roku Zakopane odwiedził co dziesiąty turysta (11,3 procent) z 16,8 miliona turystów ...

Christian Tour przenosi się do Katowic i zmienia dyrektora

Christian Tour, rumuńskie biuro podróży działające w Polsce od 2015 roku, zamknęło biuro w ...

Wizz Air zmniejsza liczbę lotów do Izraela

Ze względu na malejące zainteresowanie połączeniami do Izraela spowodowane wybuchem epidemii wirusa COVID-19 Wizz ...

Logos Travel: Podróże kulinarne mają przyszłość

Młoda Japonka, ubrana w kimono nawiązujące barwami do kwitnącej wiśni znalazła się na okładce ...

Wypadek turystycznego balonu w Egipcie

W Egipcie spadł na ziemię balon na ogrzane powietrze, którym lecieli turyści. Zginął turysta ...