W Niemczech drgnęła sprzedaż wycieczek przez internet

Niemcy najchętniej wybierają Turcję. Fot. Filip Frydrykiewicz

O 10 procent wzrosła tydzień do tygodnia liczba wyszukiwań wyjazdów na turystycznych stronach internetowych w Niemczech od 3 do 9 sierpnia. Sprzedaż zwiększyła się w tym czasie o 13 procent, wynika z analizy firmy Trevo Trend.

Trevo Trend, niemiecka firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach dla branży turystycznej, co tydzień analizuje dane sprzedażowe systemów rezerwacyjnych Amadeus Leisure IT pochodzące od tysięcy biur stacjonarnych i kilkuset stron internetowych. Z ostatniego raportu za okres od 3 do 9 sierpnia wynika, że biura stacjonarne obsługiwały dziennie 1,8 zapytań o wyjazdy, czyli o 2 mniej procent tydzień do tygodnia i o 82 procent rok do roku. Rezerwacji było średnio mniej niż jedna – ten wskaźnik pozostał bez zmian w porównaniu do tygodnia na przełomie lipca i sierpnia, spadł natomiast o 79 procent rok do roku.

CZYTAJ TEŻ: Ruch u niemieckich agentów turystycznych znów spada

Nieco lepiej przedstawia się sytuacja w internecie. Średnio na stronach notowano dziennie 28 993 zapytań (plus 10 procent tydzień do tygodnia, minus 66 procent rok do roku), co przełożyło się na 22,4 rezerwacje (plus 13 procent tydzień do tygodnia, minus 76 procent rok do roku).

80,8 procent zapytań dotyczyła wyjazdów zorganizowanych, pozostałe 19,2 procent samych hoteli. 5,7 procent turystów sprawdzało możliwości wypoczynku w Niemczech, 3,6 procent w krajach ościennych, a 90,7 procent w pozostałych państwach. Po zezwoleniu na loty do turystycznych regionów Turcji zainteresowanie tym kierunkiem bardzo wzrosło – 29,7 procent wyszukań przypadło właśnie na ten kraj. Na drugim miejscu znalazła się Grecja – 25,8 procent, na trzecim Hiszpania – 22,3 procent, a dalej Egipt – 4,2 procent i Włochy – 3,5 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Niemiecka branża turystyczna: Nasza sytuacja nie poprawia się

Trevo Trend sprawdził też, które hotele są najpopularniejsze w poszczególnych krajach. Okazuje się, że w Polsce największe wzięcie maja te w miejscowościach nadmorskich, a konkretnie w Świnoujściu (Radisson Blu Resort, Hamilton Conference, Hilton, Hampton by Hilton), Kołobrzegu (Marine, Diune, New Skanpol, Sand), w Ustce (Grand Lubicz) i w Międzyzdrojach (Vienna House Amber Baltic).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska branża autokarowa z dobrymi perspektywami

Przewozy autokarowe mogą być konkurencją dla transportu lotniczego czy pociągów. Już teraz autokary turystyczne ...

Izraelskie hotele z rekordowymi zarobkami

W 2018 roku hotele w Izraelu zarobiły ponad 12 miliardów szekli, czyli o 7,6 ...

Bawaria – spłonął autokar, policja szuka ofiar

Według policji trzeba się liczyć z ofiarami śmiertelnymi wypadku na autostradzie A9 w Bawarii. ...

Coral Travel odnowił gwarancję na 2018 rok

Biuro podróży Coral Travel Wezyr Holidays uzyskało gwarancję na kolejny rok. Jest ona w ...

Hotele.pl: Jedna gwiazdka w górę, pięć w dół

W maju najbardziej podrożały noclegi w hotelach jednogwiazdkowych, a potaniały w pięciogwiazdkowych – pokazuje ...

PKP: Zdążymy z wydawaniem unijnych pieniędzy

Prezes PKP zapowiada, że kolej nie straci unijnych funduszy z europejskiego budżetu obowiązującego do ...