Best Reisen stawia na duety, a nawet na trio

Filip Frydrykiewicz

Więcej wycieczek łączących emiraty arabskie z egzotycznymi kierunkami i pakietowanie dynamiczne – to atuty, które mają w tym roku spowodować, że biuro podróży Best Reisen sprzeda nawet 30 procent wyjazdów więcej

Prezes Best Reisen Leila Ben Arfi określa miniony rok jako fantastyczny. Przychody ze sprzedaży wycieczek wzrosły o 30 procent, a liczba klientów o 26 procent. Biuro zakończyło go z zyskiem.

Powrót polskich klientów do Egiptu sprawił, że jej biuro podróży sprzedało o 680 procent więcej wycieczek do tego kraju. Współwłaścicielem Best Reisen jest egipski touroperator Flash Tours, Best Reisen wydaje co roku osobny katalog poświęcony egipskiej ofercie. I chociaż nie ma w niej żadnych hoteli na wyłączność na polskim rynku, jakość obsługi na miejscu jest dużym atutem organizatora – zapewnia Ben Arfi.

Drugim po Egipcie kierunkiem w Best Reisen pod względem sprzedaży i dynamiki wzrostu była w zeszłym roku Bułgaria, a trzecim Grecja. W ofercie biuro ma jeszcze Turcję, Hiszpanię (Teneryfa i Fuerteventura)i Włochy (Sycylia), a w przygotowaniu katalog poświęcony rodzinnemu krajowi Ben Arfi – Tunezji.

Więcej egzotyki

Jednak to, co szczególnie wyróżnia touroperatora, to od lat konsekwentnie prowadzona promocja Dubaju i innych emiratów wchodzących w skład Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Temu produktowi poświęcone było czwartkowe spotkanie z agentami turystycznymi warszawskim hotelu Radisson Blu Sobieski.

Przy czym Best Reisen wykorzystuje Dubaj także jako miejsce przesiadki w wyjazdach egzotycznych. Od dwóch lat proponuje klientom tzw. luksusowe duety, czyli połączenie kilkudniowego pobytu w Dubaju – ale też w Fudżajrze, Ras Al-Khaimah czy Abu Zabi – z kilkoma dniami na dalekich wyspach, synonimach luksusu: Mauritiusie, Malediwach i Seszelach.

Ten produkt sprzedaje się bardzo dobrze, dlatego Best Reisen postanowił go rozszerzyć. W tym roku dodał nowe połączenia: Dubaju ze Sri Lanką, z Zanzibarem, z Indiami (Kerela, z Tajlandią (Pukhet) i z Wietnamem. A nawet stworzył jedno „luksusowe trio”, czyli imprezę złożoną z pobytu w Dubaju, w Sri Lance i na Malediwach.

Sprzedaż egzotycznych duetów wspomaga od listopada system rezerwacyjny, dzięki któremu sprzedawcy mogą pakietować dynamicznie wyjazdy, dobierając noclegi w hotelach i łącząc je z przelotami. W momencie zrobienia wstępnej rezerwacji dowiedzą się o cenę całej imprezy. Ta cena przez 24 godziny będzie aktualna dla danej rezerwacji.

Grunt to aktualna cena

– To pierwsze takie rozwiązanie w polskiej turystyce. Sporo w nie zainwestowaliśmy (wykonawcą jest firma BlueVendo – red.) – zapewnia Leila Ben Arfi. A jak wyjaśnia Mateusz Gawryś, specjalista ds. produktu egzotycznego w Best Reisen, nowość polega na tym, że kiedy biuro podróży rezerwuje wstępnie w linii lotniczej bilet potrzebny do pakietu, pokazuje się jego aktualna cena. Tymczasem u innych touroperatorów ceny mogą być stare, więc wyższe. – Nasz system odświeża ceny dwa, trzy razy w tygodniu, inne – raz na dwa, trzy tygodnie. To powoduje, że kiedy agent turystyczny widzi u kogoś innego atrakcyjną cenę może być zmylony, bo to na przykład stara cena z promocji sprzed kilku dni. Ale przekona się o tym dopiero kiedy będzie chciał zrobić rezerwację. Nasze ceny są świeższe, więc można na nich bardziej polegać, chociaż stuprocentowej skuteczności nie możemy zapewnić – mówi.

Przy okazji omawiania tego udogodnienia, Gawryś uprzedzał jednak agentów, by nie próbowali oszukać systemu, bo mogą na tym stracić. Na przykład nie opłaca się zakładać rezerwacji na kogoś innego niż konkretny klient, bo wystarczy, ze będzie choćby inne imię wpisane, a już zmiana tego elementu będzie kosztowna i cała operacja może się okazać nieopłacalna. Podobnie odradzał dublowanie rezerwacji (ten sam termin, kierunek, klient) – system to wychwyci i wykasuje taką rezerwację wstępną.

Obecny rok zapowiada się dla Best Reisen jako kolejny udany. Sprzedaż rośnie dwucyfrowo. – Ludzie już pod koniec zeszłego roku kupowali u nas egzotyczne wyjazdy na lato i na jesień 2018 roku. Samego Mauritiusa sprzedaliśmy już tyle, ile przez cały rok 2017. A Bułgaria jest wyprzedana w 30 procentach. W górę idzie też Egipt – mówi Leila Ben Arfi. – Dlatego sądzę, że może to być rok 25-procentowego, a może nawet 30–procentowego wzrostu Best Reisen.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sektor turystyczny tnie wydatki reklamowe

W pierwszym kwartale 2017 roku reklamodawcy z sektora podróże i turystyka przeznaczyli na promocję ...

Niemiecki Thomas Cook chce działać od grudnia

Thomas Cook w Niemczech odwołał na razie wycieczki tylko do końca roku. Wyjazdów z ...

W biurach podróży obiecujący start nowego roku

Początek roku w biurach podróży zaznaczył się wysokim wzrostem sprzedaży wyjazdów i trochę wyższymi ...

Kolei brakuje miliardów na odnowienie taboru

Większość pociągów jest już stara, średnia wieku wagonów pasażerskich zbliża się do 30 lat. ...

W Airbnb noclegi, wycieczki i przeloty

Krótko po uruchomieniu serwisu Trips, oferującego wycieczki i lokalne atrakcje, Airbnb rozpoczyna prace nad ...

Trivago wprowadzał klientów w błąd

Trivago na pierwszych miejscach wyświetlał oferty, za które dostawał najwięcej pieniędzy z tytułu opłat ...