Rainbow zwiększył zysk o 40 procent

Filip Frydrykiewicz

Ponad 400 tysięcy klientów, 1,4 miliarda złotych przychodów i o 40 procent większy zysk – biuro podróży Rainbow podsumowało zeszły rok

Spółka Rainbow Tours, właściciel biura podróży Rainbow, podała, że w zeszłym roku jej przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wyniosły 1,271 miliarda złotych – wszystkie przychody, w tym również ze sprzedaży biletów na samoloty czarterowe innym touroperatorom, to 1,406 miliarda złotych – i były większe od tych z 2016 roku o 21 procent. Liczba klientów biura podróży wyniosła 412,3 tysiąca, czyli o 24,8 procent więcej. Ale najmocniej skoczył, licząc rok do roku, zysk netto organizatora, bo aż o 41,3 procent. Wyniósł on 38,1 miliona złotych.

Jak wyjaśnia w komunikacie biura podróży dyrektor jego marketingu Emilia Bratkowska, tak dobre wyniki były możliwe dzięki dużemu popytowi na wyjazdy jaki pojawił się wraz z bogaceniem się społeczeństwa. Pomógł też program społeczny 500+.

Rozwój organizator zawdzięcza też własnym działaniom. Bratkowska zalicza do nich „konsekwentną strategię wprowadzania bardziej różnorodnej oferty produktowej zawierającej nowe bardziej egzotyczne kierunki, ale również poszerzenie oferty o hotele dostosowane do potrzeb mniej zamożnych konsumentów, którzy pojawili się po raz pierwszy na rynku jako klienci biur podróży po wprowadzeniu programu 500+”. Dla nich firma przygotowała tanie rodzinne wyjazdy wakacyjne.

Miniony rok zaznaczył się także wzrostem sprzedaży wycieczek przez internet i w tak zwanych salonach własnych. Tych ostatnich firma otworzyła w centrach handlowych, jeszcze w 2016 roku, trzydzieści. – To nam zaowocowało lepszą sprzedażą i wyższymi marżami w roku 2017 – wskazuje w rozmowie z nami prezes Rainbow Grzegorz Baszczyński. – Stąd między innymi zakończyliśmy rok z tak dobrym wynikiem finansowym.

Jak podaje Bratkowska, wyjątkowo udana była też przedsprzedaż oferty letniej, kiedy to touroperator zanotował o 41 procent więcej rezerwacji niż w tym samym okresie w roku 2016. To pozwoliło w późniejszych miesiącach drożej sprzedać wyjazdy letnie i zwiększyć rentowność operacyjną do 14,4 procent.

Również działalność hotelowa, którą Rainbow prowadzi od dwóch lat na greckiej wyspie Zakintos trzeba zaliczyć do udanych. Spółka którą tam powołał, Rainbow Hotels, zarobiła na czysto 594 tys. złotych, osiągając rentowność w wysokości 13 procent. Spółka hotelowa kupiła już nowy grunt ze starym hotelem na tej samej wyspie i prowadzi jego przebudowę i rozbudowę. Obiekt, który dzięki temu zyska kategorię 5* będzie miał około 200 pokojów, baseny i restauracje. Pierwszy budynek na 47 pokojów przyjmie gości już w czerwcu tego roku.

Kolejny sezon – pisze Bratkowska – lato 2018, zapowiada się równie obiecująco. Wyniki przedsprzedaży rosną o 36,8 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Troje Polaków zginęło w wypadku w Egipcie

Troje polskich obywateli zginęło w wypadku drogowym w Egipcie. Jedną z ofiar jest wieloletnia ...

Koniec z reklamą przez WhatsAppa

Popularny komunikator WhatsApp zlikwidował możliwość wysyłania informacji reklamowych. Niemiecka branża turystyczna, która chętnie z ...

Śmierć turystów na Wielkiej Rafie Koralowej

Dwoje amerykańskich turystów zginęło, gdy wiozący ich helikopter rozbił się w pobliżu platformy widokowej ...

Rainbow zaprasza klientów Neckermanna do siebie

W związku ze złożeniem przez biuro podróży Neckermann Polska oświadczenia o niewypłacalności przygotowaliśmy dla ...

Niemiecki MSZ zaleca ostrożność w Turcji

MSZ z Berlina zaleca turystom podróżującym do Turcji unikanie zgromadzeń i wieców politycznych w ...

WTTC: Zamykanie granic i zakazy nie powstrzymają wirusa

Zamykanie granic, zakazywanie podróżowania i bardziej restrykcyjne działania rządów nie powstrzymają rozprzestrzenienia koronawirusa – ...