Stacjonarni mają lepsze oferty niż internetowi

Bloomberg

Niemal co piąta cena wycieczki zmienia się już w trakcie jej rezerwacji, a na stronach wiele ofert jest nieaktualnych już w momencie ich wyświetlania – wynika z badania serwisu Traveltainment

Niemiecki system rezerwacyjny Travelainment przebadał oferty sprzedawane przez agentów pod kątem jakości danych – podaje branżowy serwis informacyjny Gloobi.de. Na jego potrzeby przeanalizowano rezerwacje zorganizowanych imprez lotniczych, które były realizowane w 2017 roku przez biura stacjonarne i internetowe, wykorzystujące systemy Traveltainment i Amadeus Germany.

Z badania wynika, że w prawie co piątym przypadku cena zmieniła się w trakcie dokonywania zakupu. Dodatkowo, niemal 20 procent propozycji prezentowanych na stronach było już nieaktualnych w momencie wyszukiwania. Autorzy raportu uznali więc, że biura stacjonarne dysponują danymi lepszej jakości niż portale.

Podstawą badania była analiza wskaźnika korekcji ceny. Pokazuje on, w jakim odsetku zapytań doszło na etapie składania rezerwacji do zmiany kosztu wyjazdu z powodu aktualizacji oferty przez touroperatora. W odniesieniu do dziesięciu najczęściej wybieranych kierunków wskaźnik ten wyniósł od 16 do 21 procent. Dla biur internetowych wahał się zaś między 19 a 31 procent. Podobnie przedstawiają się wnioski w kwestii dostępności miejsc. Tu nieco lepiej wypadły jednak biura internetowe.

Bernhard Steffens, prezes Traveltainment, tłumaczy, że internetowe i stacjonarne agencje turystyczne korzystają z tych samych danych, ale kierują ofertę do innych grup docelowych. Przykładowo, portale sprzedają często więcej pakietów dynamicznych, które powstają w oparciu o dane pochodzące z systemów różnych usługodawców.

Paweł Rek, dyrektor Amadeusa w Polsce i Europie Centralnej, potwierdza, że czasem ofert prezentowanych na stronach agentów internetowych nie można zarezerwować, mimo że się wyświetlają w wyszukiwarce. – Faktycznie może się tak zdarzyć. Wszystko zależy od tego, jak często dane znajdujące się w pamięci podręcznej (cache) są odświeżane. Jeśli nie dzieje się to zbyt często, informacje o dostępności miejsc w momencie ich prezentacji w serwisie mogą być nieaktualne – mówi Rek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jak lecieć, to do Londynu

Co dziesiąty bilet kupiony w zeszłym miesiącu był na lot do Londynu, ale urosła ...

Hotel MGallery by Sofitel powstanie we Wrocławiu

Wmurowano kamień węgielny pod hotel na Ostrowie Tumskim we Wrocławiu. Pięciogwiazdkowy obiekt, który ma ...

Udane lato Airbnb

Tegoroczne lato było najlepszym w historii Airbnb. Od 1 czerwca do 31 sierpnia z ...

LOT do Koszyc. Po słowackiej stronie Tatr

Międzynarodowy port lotniczy w Koszycach stanowi bramę do malowniczej, słowackiej części Tatr. Ten region ...

Hotel Bergo w Szklarskiej Porębie będzie Mercure’em

Bergo Hotel & Resort, który buduje się w Szklarskiej Porębie, będzie działał pod marką ...

Tajemniczy klienci wchodzą do tureckich hoteli

Tureckie Ministerstwo Turystyki sprawdzi, czy hotele stosują się do wytycznych mających zapobiegać rozprzestrzenianiu się ...