DER Touristik stracił trzy czwarte przychodów. Teraz liczy na tegoroczny sezon

Fot. Bloomberg

1,3 miliarda wyniosły w zeszłym roku przychody DER Touristik. To o 73,9 procent mniej niż przed rokiem. Koncern starał się zminimalizować straty oszczędzając – zwolnił ponad 300 pracowników i zamknął 120 salonów sprzedaży.

Grupa REWE, do której należy Grupa DER Touristik (jest właścicielem działającego w Polsce biura podróży Exim Tours), przedstawiła wyniki finansowe za zeszły rok. Podczas gdy w turystyce działo się źle, w handlu detalicznym całkiem dobrze. Wzrost przychodów w segmencie supermarketów wyniósł 12,3 procent (do 26,5 miliarda euro), a marketów budowlanych – 20 procent (do 2,7 miliarda euro). Jak mówi prezes REWE Lionel Souque, dzięki temu udało się skompensować straty z turystyki.

CZYTAJ TEŻ: DER Touristik: Zmieniają się relacje biznesowe w turystyce. Mogą upaść biura

Dane finansowe grupy firm turystycznych wskazują, że przychody spadły o 73,9 procent z 5 do 1,3 miliarda euro. Strata wyniosła 390 milionów euro – podaje niemiecki portal branży turystycznej Reisevor9.

Serwis powołuje się na komentarz prezesa Grupy DER Touristik Sörena Hartmanna, który mówi, że początkowo firma zakładała realizację połowy przychodów z 2019 roku. Z powodu długo utrzymujących się zakazów i ograniczeń dotyczących podróżowania obroty okazały się ostatecznie niższe. W tej chwili firma sprzedaje wycieczki przede wszystkim w ostatniej chwili, ale pojawiają się też zamówienia składane z większym wyprzedzeniem – na późne lato i jesień. Prezes ma więc nadzieję, że sytuacja się poprawi.

By zminimalizować straty DER Touristik ciął koszty – zmniejszył zatrudnienie w segmencie touroperatorskim, pracę straciło ponad 300 osób. W Niemczech firma zamknęła 40 salonów własnych, a za granicą 80 kolejnych.

ZOBACZ TEŻ: Niemcy kupili największe biuro podróży w Czechach

Jednocześnie koncern wykorzystał kryzys do inwestowania – kupił 50 procent udziałów w sieci hoteli Aldiana i 25 biur agencyjnych od Galerii Kaufhof Karstadt. Z kolei w kwietniu sprzedał linię lotniczą Novair, działającą na rynku skandynawskim.

Jak tłumaczy Hartmann, firma wykorzystuje kryzys, by wzmocnić swoją pozycję jako przedsiębiorstwa turystycznego. – Znamy się na organizowaniu wycieczek i ich sprzedawaniu na rynku międzynarodowym. Zarządzanie własną linią lotniczą nie wpisuje się w naszą główną działalność – mówił. Novair trafił do DER Touristik wraz z przejęciem kilka lat temu przez tę firmę szwajcarskiego biura podróży Kuoni. Był to ostatni przewoźnik należący do Grupy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Betlej: Przyszły rok zapowiada się tłusto dla touroperatorów

W 2020 roku do biur podróży powinno trafić 350 – 400 tysięcy klientów, którzy ...

Prawie 400 tysięcy turystów w Mucznem

Prawie 400 tysięcy osób odwiedziło istniejącą od prawie pięciu lat zagrodę aklimatyzacyjną żubrów w ...

Urząd Lotnictwa Cywilnego radzi: Pakujesz się na wakacje? Nie pakuj się w kłopoty

„Nie pakuj się w kłopoty” – pod tym hasłem Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął kampanię ...

Popyt na prywatne loty, powrót last minute

Koronawirus spowodował na całym świecie drastyczny spadek rezerwacji lotniczych, ale jednocześnie napędził klientów firmom ...

Szturm Niemców na Bałtyk – jak sobie radzą kurorty

Dodatkowe miejsca na parkingach, autobusy rozwożące na mniej zatłoczone plaże, a gdzie indziej zakaz ...

Net Holiday oddaje pieniądze klientom

Biuro podróży Net Holiday anuluje sprzedane do tej pory wyjazdy na tegoroczne lato i ...