Georg Sobczak, dyrektor agencji marketingowej Criteo na Niemcy, mówi, cytowany przez portal Reisevor9, że osoby zaliczane do Pokolenia Z nie prowadzą takiego stylu życia, jak mogłoby się wydawać. To wniosek z badania przeprowadzonego przez firmę wśród 940 osób w wieku od 16 do 24 lat ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Brazylii i Japonii.

Przedstawiciele tego pokolenia odżywiają się zdrowo, śpią dłużej, a czas wolny jest dla nich co najmniej tak samo ważny jak praca. Podróżując, kładą nacisk na poznawanie innych kultur, odkrywanie siebie i zrównoważony rozwój. Wypoczynek czy luksusowe warunki wyjazdu nie mają już takiego znaczenia. Dużą rolę w ich życiu odgrywają nowe technologie i media. Chętnie wykorzystują narzędzia takie jak wirtualna rzeczywistość, którą można pobawić się w domu.

Pokolenie Z lubi chodzić na zakupy do sklepów stacjonarnych, dotyczy to też agentów turystycznych. Zanim młodzi podróżni zarezerwują wycieczkę, radzą się swoich przyjaciół i przeglądają Instagram w poszukiwaniu miejsc, do których wyjeżdżają ich idole. Ponieważ wyjątkowość ma dla nich znaczenie, są otwarci na nowe kierunki i koncepty marketingowe.

Zakupy w sieci klientom z Pokolenia Z nie dają satysfakcji, nie podoba im język stosowany przez firmy, poza tym oczekują ofert, które bardzo dokładnie spełniają ich oczekiwania. Jako konsumenci zwracają uwagę na wystrój punktów handlowych, cenią sobie możliwość kontaktowania się z doradcami nie tylko osobiście, ale też przez stronę internetową, aplikację czy media społecznościowe. W procesie zakupowym chętnie korzystają z tych kanałów komunikacji niemal jednocześnie. Żeby do nich dotrzeć trzeba więc nauczyć się je łączyć.