Polski Qtravel.ai z szansą na światowe wyróżnienie

Gdańska firma technologiczna Qtravel.ai znalazła się w finale konkursu Phocuswright Europe 2021 Launch, jednego z najważniejszych na świecie dla firm odznaczających się innowacyjnością w branży turystycznej.

Publikacja: 20.06.2021 15:26

Polski Qtravel.ai z szansą na światowe wyróżnienie

Foto: Na czele Qtravel.ai stoi infromatyczka Agnieszka Kukalowicz. Fot. materiały prasowe.

Qtravel.ai jest pierwszą polską firmą, która będzie miała możliwość zaprezentowania swoich rozwiązań przed gremium ogólnoświatowych ekspertów i inwestorów. O nagrodę w postaci udziału w finale światowym, który odbędzie się w Stanach Zjednoczonych, będzie pod koniec czerwca rywalizować z czterema innymi europejskimi firmami.

– Phocuswright jest wiodącym analitykiem rynku podróży, turystyki i hotelarstwa na świecie. Bez wątpienia należy do obdarzonych największym zaufaniem źródłem danych, informacji i analiz. Coroczny konkurs dla start-upów (Summit) i dojrzałych firm (Launch) jest dla jego finalistów, przepustką do świata innowatorów technologicznych w branży podróżniczej – wyjaśnia prezes Qtravel.ai Agnieszka Kukałowicz.

– Konferencje Phocuswright pozwalają innowatorom z całego świata zaprezentować pomysły, które mogą zmienić branżę turystyczną. Wśród dotychczasowych laureatów są m.in.: Kiwi.com, Airhelp.com, Mezi.com i Hipmunk.com – mówi cytowana w komunikacie Qtravel.ai menedżer odpowiedzialny za organizowanie wydarzeń w Phocuswright Kimberli Campetti.

Qtravel.ai jest marką należącą do gdańskiej spółki Q&Q, właściciela portalu z wycieczkami Qtravel.pl. „Nowy brand zastąpił dotychczasową usługę API autorskiej wyszukiwarki turystycznej i stał się technologicznym projektem poszukującym już nie tylko szybkiego wyszukiwania w języku naturalnym, ale skupiający swoją uwagę na badaniu i rozwoju innowacyjnych projektów technologicznych dla branży turystycznej” – czytamy w komunikacie firmy.

– Tworząc Qtravel.pl zawsze mocno stawialiśmy na technologię – podkreśla Kukałowicz. – Od początku nasz pomysł na wyszukiwanie imprez turystycznych znacznie różnił się od tego, co robi nasza krajowa konkurencja. Czas pokazał, że była to dobra droga. – Nasza technologiczna marka Qtravel.ai, która powstała w efekcie realizowaniu programów unijnych, staje się samodzielnym, silnym, rozpoznawalnym i, śmiało to mogę powiedzieć, docenianym projektem. Bycie finalistą Phocuswright Europe 2021 Launch brzmi jak spełnienie marzeń, a przecież dopiero się rozkręcamy.

Qtravel.ai jest platformą, która udostępnia zaawansowane technologie oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji w postaci usług typu SaaS podmiotom branży turystycznej. Jej celem jest dostarczenie w pełni konfigurowalnych i gotowych do użycia narzędzi wyszukiwania opartych na algorytmach rozumienia języka naturalnego, które przedsiębiorcy turystyczni mogą szybko zintegrować ze swoimi rozwiązaniami, na przykład na stronie internetowej.

W 2020 roku spółka pozyskała w ramach programu „Szybka ścieżka” dwa granty badawczo-rozwojowe od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój narzędzi dla branży turystycznej opartych na sztucznej inteligencji – w sumie 5,7 miliona złotych z potrzebnych 8 milionów złotych – oraz granty na ekspansję na rynkach zagranicznych.

Finał konkursu Phocuswright Europe 2021 Launch odbędzie się w tym roku online w dniach 28-30 czerwca. Tegoroczna edycja jest ósmą z rzędu.

Qtravel.ai jest pierwszą polską firmą, która będzie miała możliwość zaprezentowania swoich rozwiązań przed gremium ogólnoświatowych ekspertów i inwestorów. O nagrodę w postaci udziału w finale światowym, który odbędzie się w Stanach Zjednoczonych, będzie pod koniec czerwca rywalizować z czterema innymi europejskimi firmami.

– Phocuswright jest wiodącym analitykiem rynku podróży, turystyki i hotelarstwa na świecie. Bez wątpienia należy do obdarzonych największym zaufaniem źródłem danych, informacji i analiz. Coroczny konkurs dla start-upów (Summit) i dojrzałych firm (Launch) jest dla jego finalistów, przepustką do świata innowatorów technologicznych w branży podróżniczej – wyjaśnia prezes Qtravel.ai Agnieszka Kukałowicz.

Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży