Trivago wprowadzał klientów w błąd

Bloomberg

Trivago na pierwszych miejscach wyświetlał oferty, za które dostawał najwięcej pieniędzy z tytułu opłat reklamowych. Tym samym wprowadzał klientów w błąd. Grozi mu za to 10 milionów dolarów kary

W sierpniu australijska Komisja do spraw Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Australian Competition and Consumer Commission, ACCC) podała Trivago, wyszukiwarkę noclegów, do sądu federalnego, zarzucając jej wprowadzanie klientów w błąd. ACCC twierdzi, że na stronie w pierwszej kolejności wyświetlane były oferty hoteli, które płaciły najwyższą cenę za kliknięcie (cost per click – koszt za kliknięcie w reklamę) – donosi portal Travel Pulse. Praktyki stosowane były od grudnia 2013 roku do kwietnia 2018 roku. Rozprawa w tej sprawie odbędzie się 14 grudnia w Melbourne.

Choć klientom wydawało się, że na portalu będą mogli porównać równorzędne oferty, w rzeczywistości część z nich opierała się na zestawieniu kosztów pobytu w pokoju standardowym i luksusowym, na przykład typu junior suite. ACCC odkrył, że w sekcji „więcej ofert” można było znaleźć tańsze noclegi. Niestety, klienci nie wiedzieli o tym. W reklamach wyszukiwarka zapewniała, że internauci znajdą u niej najkorzystniejsze propozycje noclegów, co nie było zgodne z prawdą.

Trivago przyznał, że wyświetlał przekreślone ceny obok oferty prezentowanej na pierwszej pozycji, niekiedy pokazywana była też informacja o wielkości przeceny wyrażona procentowo. Portal wprowadził już informację, że kolejność prezentacji hoteli wynika z wynagrodzenia płaconego przez serwis rezerwacyjny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wizz Air z bazą w Londynie Luton

Wizz Air otwiera swoją pierwszą brytyjską bazę na lotnisku w Londynie Luton. Umieści w ...

Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki ...

Tunezyjska turystyka straciła 60 procent przychodów

O 60,7 procent obniżyły się od początku roku do 20 września przychody z turystyki ...

Kiedy przewoźnik nie może przełożyć terminu lotu

Przewoźnik nie może zmieniać terminu lotu, jeśli nadal sprzedaje na niego bilety. Po interwencji ...

Ryanair: Odpuście nam opłaty i podatki

Ryanair zwrócił się do francuskich władz lotniczych o zniesienie opłat lotniskowych i zmniejszenie podatków, ...

Kraków: Turyści wydają za mało

12,9 miliona turystów odwiedziło Kraków w 2017 roku. To więcej o 6 procent niż ...