Trivago wprowadzał klientów w błąd

Bloomberg

Trivago na pierwszych miejscach wyświetlał oferty, za które dostawał najwięcej pieniędzy z tytułu opłat reklamowych. Tym samym wprowadzał klientów w błąd. Grozi mu za to 10 milionów dolarów kary

W sierpniu australijska Komisja do spraw Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Australian Competition and Consumer Commission, ACCC) podała Trivago, wyszukiwarkę noclegów, do sądu federalnego, zarzucając jej wprowadzanie klientów w błąd. ACCC twierdzi, że na stronie w pierwszej kolejności wyświetlane były oferty hoteli, które płaciły najwyższą cenę za kliknięcie (cost per click – koszt za kliknięcie w reklamę) – donosi portal Travel Pulse. Praktyki stosowane były od grudnia 2013 roku do kwietnia 2018 roku. Rozprawa w tej sprawie odbędzie się 14 grudnia w Melbourne.

Choć klientom wydawało się, że na portalu będą mogli porównać równorzędne oferty, w rzeczywistości część z nich opierała się na zestawieniu kosztów pobytu w pokoju standardowym i luksusowym, na przykład typu junior suite. ACCC odkrył, że w sekcji „więcej ofert” można było znaleźć tańsze noclegi. Niestety, klienci nie wiedzieli o tym. W reklamach wyszukiwarka zapewniała, że internauci znajdą u niej najkorzystniejsze propozycje noclegów, co nie było zgodne z prawdą.

Trivago przyznał, że wyświetlał przekreślone ceny obok oferty prezentowanej na pierwszej pozycji, niekiedy pokazywana była też informacja o wielkości przeceny wyrażona procentowo. Portal wprowadził już informację, że kolejność prezentacji hoteli wynika z wynagrodzenia płaconego przez serwis rezerwacyjny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Jesienią Rynair połączy Wrocław z Lwowem

Ryanair ogłosił nowy kierunek lotów z Wrocławia. Tym razem poleci do Lwowa. Połączenie ruszy ...

Wizz Air będzie latał z Frankfurtu?

Operator lotniska we Frankfurcie, spółka Fraport, stara się przyciągać więcej tanich linii lotniczych. Kolejną ...

Nowojorskie hotele: Airbnb wynajmuje mieszkania terrorystom

Pół miliona dolarów kosztowała produkcja spotu, w którym Airbnb łączone jest z terrorystami. Pieniądze ...

Na podróże warto wydać każde pieniądze

Czego uczą podróże? Co jest niezbędne do prowadzenia biznesu turystycznego? Czy teraz łatwiej organizować ...

Traveldata: Wszystkie kierunki droższe, oprócz Albanii

W liczbie najniższych cen wycieczek przodował w minionym tygodniu TUI Poland z 50 takimi ...

Znalezienie wycieczki w sieci trwa trzy tygodnie

Przeciętny konsument, zanim zdecyduje się zarezerwować wyjazd, zasiada do wyszukiwania 33 razy i odwiedza ...