Trivago wprowadzał klientów w błąd

Bloomberg

Trivago na pierwszych miejscach wyświetlał oferty, za które dostawał najwięcej pieniędzy z tytułu opłat reklamowych. Tym samym wprowadzał klientów w błąd. Grozi mu za to 10 milionów dolarów kary

W sierpniu australijska Komisja do spraw Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Australian Competition and Consumer Commission, ACCC) podała Trivago, wyszukiwarkę noclegów, do sądu federalnego, zarzucając jej wprowadzanie klientów w błąd. ACCC twierdzi, że na stronie w pierwszej kolejności wyświetlane były oferty hoteli, które płaciły najwyższą cenę za kliknięcie (cost per click – koszt za kliknięcie w reklamę) – donosi portal Travel Pulse. Praktyki stosowane były od grudnia 2013 roku do kwietnia 2018 roku. Rozprawa w tej sprawie odbędzie się 14 grudnia w Melbourne.

Choć klientom wydawało się, że na portalu będą mogli porównać równorzędne oferty, w rzeczywistości część z nich opierała się na zestawieniu kosztów pobytu w pokoju standardowym i luksusowym, na przykład typu junior suite. ACCC odkrył, że w sekcji „więcej ofert” można było znaleźć tańsze noclegi. Niestety, klienci nie wiedzieli o tym. W reklamach wyszukiwarka zapewniała, że internauci znajdą u niej najkorzystniejsze propozycje noclegów, co nie było zgodne z prawdą.

Trivago przyznał, że wyświetlał przekreślone ceny obok oferty prezentowanej na pierwszej pozycji, niekiedy pokazywana była też informacja o wielkości przeceny wyrażona procentowo. Portal wprowadził już informację, że kolejność prezentacji hoteli wynika z wynagrodzenia płaconego przez serwis rezerwacyjny.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Best Family zmienia się w TUI Kids Club

W przyszłym sezonie letnim hotele Best Family zmienią nazwę na TUI Kids Club. Zmieni ...

Liguria podejmuje turystów na czerwonych dywanach

W 32 miejscowościach we włoskiej Ligurii rozwinięto na chodnikach, miejskich placach i trasach spacerowych ...

Niebo nad Lizboną

Kiedy chcę naprawdę odpocząć, nie wybieram kurortu, nie udaję się na wyspę. Wolę chodzić ...

Biura podróży uciekły galeriom handlowym spod gilotyny

Biura podróży nie będą musiały otwierać swoich salonów w galeriach handlowych – minister zdrowia ...

Itaka: Mamy też Polskie Lato

Biuro Podróży Itaka rozszerzyła ofertę i dołączyła do niej wypoczynek w Polsce, nazwała ją ...

W zeszłym roku w samolotach zginęło 236 ludzi

W 2016 roku doszło do 65 wypadków lotniczych, w których zginęło 236 osób – ...