Reklama

Stałe godziny otwarcia? Niemieccy agenci turystyczni: To passé

Choć agenci w Niemczech nadal podają na drzwiach swoich biur godziny otwarcia, to wielu z nich wcale ich nie przestrzega. Klientów obsługują wtedy, kiedy ci mają na to czas, coraz częściej umawiają się też z nimi na konkretne spotkania.

Publikacja: 19.07.2021 08:37

Stałe godziny otwarcia? Niemieccy agenci turystyczni: To passé

Foto: Fot. Adobe Stock

Niemiecki portal branży turystycznej Counter-vor9 przeprowadził ankietę wśród biur agencyjnych, w której zapytał o trendy w obsłudze klientów. Wzięło w niej udział 600 przedstawicieli biur.

Okazuje się, że większość podchodzi do tej kwestii bardzo elastycznie. Ponad połowa pytanych twierdzi, że jest dostępna dla klientów nie tylko w tradycyjnych godzinach pracy, ale też poza nimi. A konkretnie: 13 procent pracuje w czasie faktycznego otwarcia biura, 62 procent umawia się na indywidualne spotkania, a 50 procent poza poradą w stacjonarnym salonie sprzedaży oferuje ją także za pośrednictwem mediów cyfrowych, to znaczy e-maila, Whatsappa czy Facebooka.

CZYTAJ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

70 procent pytanych szefów biur agencyjnych jest przekonanych, że ograniczenie sprzedaży tylko do godzin otwarcia biura już się nie sprawdza. Z drugiej strony 30 procent twierdzi, że salony powinny obsługiwać klientów tylko w tym czasie. „Ostatecznie Media Markt, Saturn i C&A też się zamykają o godzinie 20” – pisze jeden z uczestników ankiety. Inny dodaje, że do takiego systemu (bez sztywno zakreślonych godzin pracy) trudno przekonać pracowników.

Z licznych komentarzy agentów wynika, że potrzeba większej elastyczności wcale nie pojawiła się w okresie pandemii. Wielu podkreśla, że coraz częściej umawia się z klientami na spotkania o konkretnej godzinie, niektórzy pracują tylko w takim systemie. To sprawia, że klienci czują się bardziej zobowiązani, a doradcy mogą się lepiej przygotować do rozmowy. Niektórzy agenci wręcz ograniczyli godziny otwarcia swoich salonów właśnie do takich wcześniej zaplanowanych konsultacji.

Reklama
Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

85 procent szefów biur agencyjnych, którzy wzięli udział w ankiecie przyznaje, że aby konkurować z portalami turystycznymi, agenci stacjonarni muszą być bardziej elastyczni. Z tym stwierdzeniem zgadza się też 70 procent pracowników i praktykantów.

Niemiecki portal branży turystycznej Counter-vor9 przeprowadził ankietę wśród biur agencyjnych, w której zapytał o trendy w obsłudze klientów. Wzięło w niej udział 600 przedstawicieli biur.

Okazuje się, że większość podchodzi do tej kwestii bardzo elastycznie. Ponad połowa pytanych twierdzi, że jest dostępna dla klientów nie tylko w tradycyjnych godzinach pracy, ale też poza nimi. A konkretnie: 13 procent pracuje w czasie faktycznego otwarcia biura, 62 procent umawia się na indywidualne spotkania, a 50 procent poza poradą w stacjonarnym salonie sprzedaży oferuje ją także za pośrednictwem mediów cyfrowych, to znaczy e-maila, Whatsappa czy Facebooka.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biura Podróży
Czy nieobecność rezydenta to wada wycieczki? Sąd odrzuca skargę turysty
Biura Podróży
W biurach podróży po ostatnich podwyżkach korekta - ceny Turcji, Grecji i Egiptu w dół
Biura Podróży
Komisje sejmowe za złagodzeniem przepisów o gwarancjach biur podróży
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Brytyjczycy odzyskują turystyczny optymizm. Ruszają do biur podróży
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama