Turysto, chcesz sam znaleźć ofertę? Zajmie ci to dwa miesiące

123RF

Średnio 51 dni spędzają dorośli Brytyjczycy na przeglądaniu ofert, zanim znajdą odpowiednią propozycję dla siebie – wynika z badania brytyjskiego touroperatora Audley Travel

Biuro podróży Audley Travel zapytało 2 tysiące osób, ile czasu poświęcają na znalezienie idealnych wakacji. Okazało się, że dorośli Brytyjczycy przeznaczają na to średnio 51 dni, przy czym kobiety szukają ofert 58 dni, a mężczyźni 43 dni.

Zobacz też: „W Wielkiej Brytanii zapowiada się sezon last minute”.

Wiele osób przyznaje, że cały proces jest dla nich dość stresujący, ponieważ ilość informacji dostępnych w internecie jest przytłaczająca. 12 procent pytanych skarży się, że czują się zagubieni, a 14 procent, że samodzielne wyszukiwanie zajmuje zbyt dużo czasu. 29 procent uważa, że podjęcie decyzji o wyborze miejsca trwa bardzo długo, co prowadzi do frustracji, a 17 procent jest zdania, że trudno znaleźć ofertę spełniającą wszystkie kryteria.

Co więcej, cała praca nierzadko idzie na marne – 36 procent ankietowanych potwierdza, że wakacje, które sobie sami zorganizowali, rozczarowały ich. Zazwyczaj okazuje się, że hotel nie był zgodny z oczekiwaniami (37 procent odpowiedzi), miejsce było zbyt zatłoczone (17 procent), a sam kierunek i atrakcje turyści wyobrażali sobie zupełnie inaczej (16 procent).

Czytaj też: „Opóźnienie brexitu pomoże turystyce?”.

Autorzy analizy zapytali też, co sprawia, że wakacje są udane. Dla 66 procent najważniejsze jest zobaczenie nowych miejsc, 55 procent chce spróbować lokalnego jedzenia, a 49 procent poznać bliżej kulturę. Dla 38 procent znaczenie ma świadomość, że o nic nie muszą się martwić, a 31 procent chciałoby znaleźć się z dala od tłumu innych turystów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PIT do premiera: Ratujmy małe i średnie firmy turystyczne

Natychmiastowe zawieszenie składek ZUS, szybkie kredyty, dopłaty do wynagrodzeń, zawieszenie podatku od nieruchomości i ...

W biurach podróży upały mrożą ruch i ceny

5 procent – o tyle mniej klientów poszło w ostatnim tygodniu do biur podróży ...

Nie ma zgody Komisji Europejskiej na obowiązkowe vouchery

Komisja Europejska nie zgodziła się na wprowadzenie obowiązkowych voucherów dla pasażerów linii lotniczych, o ...

Organizacje branżowe: Nie lekceważmy koronawirusa

Odmrażamy turystykę, dostaliśmy kredyt zaufania, nie lekceważmy groźby powrotu koronawirusa – apelują wspólnie do ...

Renata Kusznierska wprowadzi do Polski Selinę

Sieć hoteli Selina przygotowuje się do wejścia na polski rynek. Firma ma już dyrektor ...

Niemiecki Neckermann odwołuje kolejne loty

Niemiecki Neckermann odwołał wycieczki samolotowe, które miały się rozpocząć 25 i 26 września . ...