Turysto, chcesz sam znaleźć ofertę? Zajmie ci to dwa miesiące

123RF

Średnio 51 dni spędzają dorośli Brytyjczycy na przeglądaniu ofert, zanim znajdą odpowiednią propozycję dla siebie – wynika z badania brytyjskiego touroperatora Audley Travel

Biuro podróży Audley Travel zapytało 2 tysiące osób, ile czasu poświęcają na znalezienie idealnych wakacji. Okazało się, że dorośli Brytyjczycy przeznaczają na to średnio 51 dni, przy czym kobiety szukają ofert 58 dni, a mężczyźni 43 dni.

Zobacz też: „W Wielkiej Brytanii zapowiada się sezon last minute”.

Wiele osób przyznaje, że cały proces jest dla nich dość stresujący, ponieważ ilość informacji dostępnych w internecie jest przytłaczająca. 12 procent pytanych skarży się, że czują się zagubieni, a 14 procent, że samodzielne wyszukiwanie zajmuje zbyt dużo czasu. 29 procent uważa, że podjęcie decyzji o wyborze miejsca trwa bardzo długo, co prowadzi do frustracji, a 17 procent jest zdania, że trudno znaleźć ofertę spełniającą wszystkie kryteria.

Co więcej, cała praca nierzadko idzie na marne – 36 procent ankietowanych potwierdza, że wakacje, które sobie sami zorganizowali, rozczarowały ich. Zazwyczaj okazuje się, że hotel nie był zgodny z oczekiwaniami (37 procent odpowiedzi), miejsce było zbyt zatłoczone (17 procent), a sam kierunek i atrakcje turyści wyobrażali sobie zupełnie inaczej (16 procent).

Czytaj też: „Opóźnienie brexitu pomoże turystyce?”.

Autorzy analizy zapytali też, co sprawia, że wakacje są udane. Dla 66 procent najważniejsze jest zobaczenie nowych miejsc, 55 procent chce spróbować lokalnego jedzenia, a 49 procent poznać bliżej kulturę. Dla 38 procent znaczenie ma świadomość, że o nic nie muszą się martwić, a 31 procent chciałoby znaleźć się z dala od tłumu innych turystów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Arabia Saudyjska: Turystyka zamiast ropy

34 tysiące kilometrów kwadratowych, 50 wysp i 35 tysięcy nowych miejsc pracy – obejmuje ...

Booking.com: Doradcy są ważni dla klientów

Co drugi pracownik z 17 tysięcy zatrudnionych przez Booking.com pomaga klientom przy wyborze oferty. ...

Betlej: Biura podróży dostały po kieszeni

W biurach podróży trwa nieplanowana przecena. Touroperatorzy już stracili kilkadziesiąt milionów złotych. Co powinni ...

Mariusz Szpikowski: Koniec monopolu na Lotnisku Chopina

Nie mamy żadnego wpływu na ceny w sklepach. Ale jestem przekonany, że spadną – ...

Neckermann: Rodzinne wakacje w tym roku tańsze

Bułgaria, Grecja i Turcja – to kraje, które najchętniej wybierają na wakacje klienci biura ...

53 letnie nowości od Air France KLM

Połączenia KLM-u z Gdańska i Transavii z Katowic, nowe kierunki z Paryża i Amsterdamu ...