Wskaż kierunek wyjazdu, jakiej kategorii chcesz hotel, czy ma mieć all inclusive i ile masz pieniędzy na wakacje – na tej podstawie robot „Pan Walizka” podsunie ci oferty, które od razu możesz rezerwować
Tak agent turystyczny Travelplanet.pl namawia do korzystania z uruchomionego w czerwcu mechanizmu powiązanego z Messengerem na Facebooku. W odpowiedzi na podstawowe pytania potencjalny klient dostaje „spersonalizowane propozycje wyjazdów”. Można je rezerwować 24 godziny na dobę.
Pan Walizka to wirtualny asystent, albo z angielskiego chatbot. „Odpowie również na pytania o dokumenty, wizy, konieczność szczepień i inne kwestie. Błyskawiczną obsługę 24h na dobę już doceniają klienci polujący na oferty last minute”.
Czytaj też: „Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie”.
– Chatbot to jedna z nowości, jakie przygotowaliśmy w sezonie wakacyjnym – mówi cytowany w komunikacie Travelplanet.pl dyrektor marketingu i e-commerce tej firmy Radosław Damasiewicz. – To narzędzie dla klientów, którzy odpowiadając na cztery proste pytania, natychmiast otrzymują oferty dostosowane do swoich potrzeb.
Na zlecenie agenta chatobot uruchomiła firma Koda Bots. Klienci korzystający z rozwiązania mogą wybierać spośród propozycji największych biur podróży, takich jak: TUI, Itaka czy Coral Travel.
– Rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla klientów – przekonuje Damasiewicz. – Krótka rozmowa pozwala na sprawdzenie aktualnych cen i wybranie najlepszego hotelu. Chwilę po rozpoczęciu konwersacji z chatbotem oferty są już na ekranie. Wynik można następnie sprecyzować lub zmieniać, klikając w okna pojawiające się w Messengerze.
Rozmowę z chatbotem można zacząć wysyłając wiadomość Messengerze lub klikając w link m.me/travelplanet, bądź pisząc wiadomość bezpośrednio na fanpage’u Travelplanet.pl.
– Z Facebook Messengera korzysta w Polsce prawie 13 milionów ludzi. To idealne miejsce do spersonalizowanej komunikacji z klientem i budowy z nim trwałej relacji – zapewnia Mariusz Pełechaty z Koda Bots. – Chatbot Travelplanet.pl pozwala lepiej poznać klienta, by dobrać oferty do jego potrzeb, nie tylko tu i teraz, ale i w przyszłości, przed kolejnymi wyjazdami.
„Rozwiązanie poprawia komunikację z klientami internetowego biura podróży. Skraca czas obsługi, jednocześnie zwiększając jej dostępność, bo narzędzie zawsze odpowiada pytania w bardzo profesjonalny sposób. Dostarcza cenne informacje dotyczące ofert i podróży. A co najważniejsze, cały czas się uczy i poszerza możliwości działania. W tym momencie dostarcza oferty już z prawie 30 krajów na świecie” – czytamy w komunikacie.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.