Reklama
Rozwiń
Reklama

Lokalni agenci ważni dla brytyjskich turystów

Klienci preferują znanych touroperatorów i popularne portale rezerwacyjne, ale cenią też lokalne biura agencyjne – wynika z badania brytyjskiego stowarzyszenia marketingowego DMA

Publikacja: 11.09.2017 08:27

Lokalni agenci ważni dla brytyjskich turystów

Foto: Bloomberg

Ankietowani poproszeni o wskazanie ulubionych marek turystycznych wymieniali Thomsona (marka TUI w Wielkiej Brytanii), Booking.com i Thomasa Cooka – informuje portal Travel Weekly, powołując się na badanie przeprowadzone przez stowarzyszenie Data & Marketing Solutions (DMA) we współpracy z Foresight Factory oraz firmami marketingowymi Emarsys, Epsilon, Feefo i Wiraya.

Konsumenci wymienili łącznie ponad 70 marek, co pokazuje, jak wiele firm ma ustabilizowaną pozycję na brytyjskim rynku turystycznym. Z badania wynika, że klienci cenią zarówno znane koncerny jak i lokalnych agentów.

Uczestnicy zapytani o oczekiwania wobec firm sprzedających usługi turystyczne, wymieniali przede wszystkim odpowiedni stosunek jakości do ceny (59 procent), wygodę (58 procent) i dobrą obsługę (58 procent). Podobne odpowiedzi pojawiły się w odniesieniu do czynników budujących przywiązanie do marki. Na pierwszym miejscu znalazła się dobra obsługa (53 procent), okazyjne oferty (40 procent) i ciekawe programy lojalnościowe lub motywacyjne (40 procent).

W branży turystycznej największym zaufaniem cieszą się firmy związane z zakwaterowaniem (65 procent). Na drugim miejscu zestawienia znalazły się linie lotnicze (55 procent) i portale rezerwacyjne wraz porównywarkami cenowymi (54 procent). Pytania szczegółowe ujawniły, że 37 procent pasażerów chce, by przewoźnik lotniczy „ich nie okłamywał”, a 18 procent uważa, że linie lotnicze rzeczywiście są uczciwe wobec klientów.

– Kiedy uczestnicy byli proszeni o wymienienie ulubionej firmy, z którą podróżują, liczba nazw, jaka się pojawiła, była zaskakująca – mówi Scott Logie, prezes komitetu do spraw zaangażowania klientów w DMA. Jak wyjaśnia, pojawiały się zarówno firmy o ugruntowanej pozycji, jak i lokalni agenci, a także nowe portale rezerwacyjne. – Z jednej strony jako konsumenci chcemy mieć szeroki wybór, z drugiej pewność, że nasze wakacje przebiegną bez problemu. Wybieramy więc firmy, którym ufamy, nawet jeśli są to małe lokalne biura agencyjne – podkreśla Logie.

Reklama
Reklama

Badanie pokazało również, że 52 procent turystów chciałoby w czasie szukania i rezerwowania wakacji skorzystać z czatbota, a 51 procent pobiera aplikacje lotniskowe, by śledzić proces odprawy. 53 procent respondentów ocenia, że poszerzona i wirtualna rzeczywistość pomogłyby im w wybieraniu pokoju hotelowego, a 44 procent chciałoby skorzystać z tych technologii, by dowiedzieć się więcej o miejscu, które planują odwiedzić.

Ankietowani poproszeni o wskazanie ulubionych marek turystycznych wymieniali Thomsona (marka TUI w Wielkiej Brytanii), Booking.com i Thomasa Cooka – informuje portal Travel Weekly, powołując się na badanie przeprowadzone przez stowarzyszenie Data & Marketing Solutions (DMA) we współpracy z Foresight Factory oraz firmami marketingowymi Emarsys, Epsilon, Feefo i Wiraya.

Konsumenci wymienili łącznie ponad 70 marek, co pokazuje, jak wiele firm ma ustabilizowaną pozycję na brytyjskim rynku turystycznym. Z badania wynika, że klienci cenią zarówno znane koncerny jak i lokalnych agentów.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biura Podróży
Nowe korzyści i nowe obowiązki biur podróży – Sejm zmienił ustawę o imprezach turystycznych
Biura Podróży
„Gdzieś bym poleciał”. Łowca Okazji zaproponuje kierunek, znajdzie najlepszy termin i cenę
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama