Wzrost sprzedaży wycieczek w biurach podróży wyniósł w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku 26,2 procent – pokazuje cotygodniowy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Ponad tę średnią wzniosła się sprzedaż imprez samolotowych – o 29,5 procent. Poniżej średniej uplasowała się sprzedaż wyjazdów autokarowych i samych noclegów (tzw. imprezy z dojazdem własnym) – odpowiednio o 17,7 i 11,1 procent. Największy udział w sprzedanych wycieczkach miały podróże z wykorzystaniem samolotu – 83 procent. Tych z dojazdem własnym było 10 procent, a autokarowych 7 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Po czterech miesiącach mierzenia sprzedaży na sezon 2017/2018 (zima + lato) skumulowana nadwyżka nad tą z poprzedniego roku wynosi w świetle danych z MerlinaX 30,9 procent dla całej zorganizowanej turystyki wyjazdowej, a dla samej zorganizowanej lotniczej – 35,27 procent.
Jak podaje PZOT, rok temu o tej porze biura podróży miały już sprzedanych 31 procent wszystkich imprez. Podobny wskaźnik dla obecnego sezonu będzie można poznać dopiero za rok, ale już dzisiaj można przypuszczać, że nie jest on gorszy.