Reklama

TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację

Grupa TUI stawia na własną aplikację mobilną jako narzędzie sprzedaży. Nie trzeba jej promować w Google’u, tak jak stron internetowych, dzięki czemu koszt pozyskania klienta jest mniejszy

Publikacja: 27.02.2019 06:46

TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację

Foto: Bloomberg

TUI chce sprzedawać więcej wycieczek przez swoją aplikację, piszą niemieckie media branżowe. To tańszy sposób niż sprzedawanie przez biura stacjonarne.

W zeszłym roku przez aplikację wyjazdy zamówiło 200 tysięcy ludzi. Biorąc pod uwagę, że koncern (wszyscy należący do niego touroperatorzy i linie lotnicze) obsłużył 21 milionów klientów, potencjał wzrostu jest znaczny. – Obecnie mamy 5,5 miliona aktywnych użytkowników, widać więc, jak szybko liczba rezerwacji przez aplikację może wzrosnąć – mówi prezes Grupy TUI Friedrich Joussen.

Czytaj też: „TUI będzie firmą internetową”.

Prezes podkreśla też, że w aplikacji powstają oferty bardzo zindywidualizowane, dzięki czemu stosunek liczby zamówień do przejrzanych propozycji jest bardzo duży.

Aplikacje wykorzystuje wiele firm turystycznych, między innymi Booking.com, linie lotnicze czy agenci turystyczni, na przykład Ab-in-den-Urlaub. Nie trzeba promować ich w Google’u, tak jak stron internetowych, dzięki czemu koszt pozyskania klienta jest mniejszy.

Reklama
Reklama

Na ile uda się wdrożyć wspomniany plan na poszczególnych rynkach, trudno dziś ocenić. Na przykład w Niemczech, gdzie nadal duże znaczenie mają agenci stacjonarni, może się to okazać poważnym wyzwaniem. Ponadto, jak pokazują badania, Niemcy coraz rzadziej ściągają aplikacje na telefony, a z wielu już zainstalowanych nigdy nie korzystają.

Friedrich Joussen podaje, że obecnie połowa przychodów całego koncernu pochodzi ze sprzedaży przez internet. Rosną one, ponieważ obsługa i sposób wykorzystania danych o klientach są coraz lepsze. Dzięki temu koszty sprzedaży spadły średnio o 10 procent, jeśli nie liczyć inwestycji w rozbudowę własnych portali.

TUI chce sprzedawać więcej wycieczek przez swoją aplikację, piszą niemieckie media branżowe. To tańszy sposób niż sprzedawanie przez biura stacjonarne.

W zeszłym roku przez aplikację wyjazdy zamówiło 200 tysięcy ludzi. Biorąc pod uwagę, że koncern (wszyscy należący do niego touroperatorzy i linie lotnicze) obsłużył 21 milionów klientów, potencjał wzrostu jest znaczny. – Obecnie mamy 5,5 miliona aktywnych użytkowników, widać więc, jak szybko liczba rezerwacji przez aplikację może wzrosnąć – mówi prezes Grupy TUI Friedrich Joussen.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biura Podróży
Czy nieobecność rezydenta to wada wycieczki? Sąd odrzuca skargę turysty
Biura Podróży
W biurach podróży po ostatnich podwyżkach korekta - ceny Turcji, Grecji i Egiptu w dół
Biura Podróży
Komisje sejmowe za złagodzeniem przepisów o gwarancjach biur podróży
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Brytyjczycy odzyskują turystyczny optymizm. Ruszają do biur podróży
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama