TUI ma pomysł na milion klientów

Do 2020 roku Grupa TUI chce pozyskać w Ameryce Południowej i Azji milion nowych klientów i zarobić na nich miliard euro

Publikacja: 21.05.2019 08:15

TUI ma pomysł na milion klientów

Foto: Bloomberg

W Wielkiej Brytanii, Niemczech i pozostałych krajach europejskich TUI sprzedaje przede wszystkim wycieczki zorganizowane. W ten sposób obsługuje rocznie 21 milionów klientów. A ponieważ ma apetyt na więcej, zamierza mocniej zaznaczyć swoją obecność w Ameryce Południowej i Azji, konkretnie w Chinach, Indiach i Brazylii.

Czytaj: „W TUI można już zarezerwować konkretny pokój”.

Tamtejszych turystów chce przekonać, by kupowali od niego pakiety dynamiczne. Mimo że już teraz prężnie działają tam internetowi agenci, tacy jak Ctrip, Despegar i MakeMyTrip, prezes Grupy TUI Fritz Joussen nie obawia się konkurencji, bo, jak twierdzi, jego firma nie będzie skupiać się na samej sprzedaży ofert.

– Zarabiamy, sprzedając pobyty w hotelach. Możemy więc przekierować część osób do naszych własnych obiektów. Jeśli pozyskamy w ten sposób zaledwie 10 procent klientów, platforma sama się sfinansuje – wyjaśniał prezes, cytowany przez portal branżowy Skift, w trakcie podsumowania półrocznych wyników grupy.

Czytaj też: „TUI – na półrocze większy obrót, mniejszy zysk”.

Pomysł zakłada pozyskanie nowych gości przy stosunkowo niewielkim nakładzie kosztów i małym ryzyku biznesowym. Koncern będzie prowadził dalszą ekspansję, wykorzystując nowy typ platformy internetowej, którą nazywa GDN-OTA (Global Distribution Network – Online Travel Agency – globalna sieć dystrybucji – internetowa agencja turystyczna).

W Wielkiej Brytanii, Niemczech i pozostałych krajach europejskich TUI sprzedaje przede wszystkim wycieczki zorganizowane. W ten sposób obsługuje rocznie 21 milionów klientów. A ponieważ ma apetyt na więcej, zamierza mocniej zaznaczyć swoją obecność w Ameryce Południowej i Azji, konkretnie w Chinach, Indiach i Brazylii.

Czytaj: „W TUI można już zarezerwować konkretny pokój”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Biura Podróży
Zmiana we władzach TOO. W tle oskarżenia o brak przejrzystości działania zarządu
Biura Podróży
Niemcy szykują się już na wakacje. Wydadzą 85 miliardów euro