Tripsomnia.com z trzymilionowym wsparciem

Polski start-up Tripsomnia.com, działający jako platforma do rezerwacji wycieczek i atrakcji turystycznych, a także dostawca oprogramowania dla biur podróży i hoteli, dostanie 3 miliony złotych na dalszy rozwój.

Publikacja: 08.10.2019 12:01

Tripsomnia.com z trzymilionowym wsparciem

Foto: turystyka.rp.pl

Tripsomnia.com informuje w komunikacie, że chce stać się jednym z czołowych graczy na rynku turystycznym w branży technologicznej. Przyśpieszenie rozwoju mają zapewnić 3 miliony złotych uzyskane od funduszy inwestycyjnych Corvus Ventures i Kogito Ventures. Według cytowanego w komunikacie Wojciecha Niesyto z Kogito Ventures głównymi atutami spółki są doświadczenie zespołu w branży turystycznej, międzynarodowy zasięg platformy oraz model sprzedaży B2B i B2C.

Na platformie Tripsomnia.com (w Polsce Socialtravel.pl) turyści mogą wyszukiwać i porównywać oferty, rezerwować je i bezgotówkowo opłacać. Menedżerom atrakcji turystycznych Tripsomnia.com ułatwia dotarcie z ofertą do klienta końcowego, zarządzanie terminami, zamówieniami, współpracą z agentami i hotelami. Z kolei właściciele obiektów hotelowych mogą dzięki niej zwiększać przychody i dywersyfikować ich źródła. Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła 60 tysięcy turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.

Zobacz też: „eSky z ponad 70-procentową dynamiką wzrostu”.

Jak wynika z raportu firmy Phocuswright, na który powołuje się Tripsomnia.com, sprzedaż wycieczek i atrakcji turystycznych jest trzecim co do wielkości sektorem rynku turystycznego, wartym 130 miliardów dolarów. Jednocześnie nawet 900 tysięcy organizatorów wycieczek i ponad milion właścicieli obiektów noclegowych na świecie nie ma odpowiedniego wsparcia technologicznego.

95 procent rezerwacji lokalnych wycieczek odbywa się offline – w kasach biletowych, w recepcji hotelowej czy u pośredników. Turyści często mają problem ze znalezieniem informacji o atrakcjach, ich źródłem są podpowiedzi miejscowych lub przypadkowe ulotki – przekonuje Tripsomnia.com. Co więcej, nawet jeśli się o nich dowiedzą, często na własną rękę muszą szukać firm, które umożliwią im skorzystanie z oferty.

Czytaj także: „Asystent Google pomoże zaplanować podróż”.

– Staramy się zastąpić tradycyjny model rezerwacji, często oparty na komunikacji telefonicznej, kompleksowym i prostym w użyciu narzędziem do zarządzania zamówieniami i rezerwacji przy maksymalnym zniwelowaniu typowych niedogodności towarzyszących temu procesowi, jak na przykład długi czas oczekiwania na potwierdzenie – mówi założyciel i prezes Tripsomnii.com Mateusz Sewastynowicz, cytowany w komunikacie.

Aplikacja rezerwacyjna nie tylko pozwala hotelom sprzedawać atrakcje i wycieczki z poziomu własnej strony internetowej lub poprzez linki umieszczane w e-mailach do klientów, ale także zachęca obsługę recepcji do sprzedaży, naliczając prowizję – czytamy w komunikacie.

– Dzięki dofinansowaniu będziemy mogli przyspieszyć rozwój naszego produktu i zintensyfikować sprzedaż B2B przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej: w Hiszpanii, we Włoszech, na Malcie, w Czechach, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2020 roku planujemy wejście do Stanów Zjednoczonych – zapowiada Sewastynowicz. – Entuzjastyczny odbiór naszej aplikacji wśród klientów i partnerów biznesowych pozwala nam wierzyć, że przy zwiększonych wysiłkach marketingowych i sprzedażowych w ciągu kilku lat staniemy się jednym z głównych graczy na rynkach zagranicznych – dodaje prezes Tripsomnii.com.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Biura Podróży
Zmiana we władzach TOO. W tle oskarżenia o brak przejrzystości działania zarządu
Biura Podróży
Niemcy szykują się już na wakacje. Wydadzą 85 miliardów euro