Tripsomnia.com informuje w komunikacie, że chce stać się jednym z czołowych graczy na rynku turystycznym w branży technologicznej. Przyśpieszenie rozwoju mają zapewnić 3 miliony złotych uzyskane od funduszy inwestycyjnych Corvus Ventures i Kogito Ventures. Według cytowanego w komunikacie Wojciecha Niesyto z Kogito Ventures głównymi atutami spółki są doświadczenie zespołu w branży turystycznej, międzynarodowy zasięg platformy oraz model sprzedaży B2B i B2C.
Na platformie Tripsomnia.com (w Polsce Socialtravel.pl) turyści mogą wyszukiwać i porównywać oferty, rezerwować je i bezgotówkowo opłacać. Menedżerom atrakcji turystycznych Tripsomnia.com ułatwia dotarcie z ofertą do klienta końcowego, zarządzanie terminami, zamówieniami, współpracą z agentami i hotelami. Z kolei właściciele obiektów hotelowych mogą dzięki niej zwiększać przychody i dywersyfikować ich źródła. Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła 60 tysięcy turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.
Zobacz też: „eSky z ponad 70-procentową dynamiką wzrostu”.
Jak wynika z raportu firmy Phocuswright, na który powołuje się Tripsomnia.com, sprzedaż wycieczek i atrakcji turystycznych jest trzecim co do wielkości sektorem rynku turystycznego, wartym 130 miliardów dolarów. Jednocześnie nawet 900 tysięcy organizatorów wycieczek i ponad milion właścicieli obiektów noclegowych na świecie nie ma odpowiedniego wsparcia technologicznego.
95 procent rezerwacji lokalnych wycieczek odbywa się offline – w kasach biletowych, w recepcji hotelowej czy u pośredników. Turyści często mają problem ze znalezieniem informacji o atrakcjach, ich źródłem są podpowiedzi miejscowych lub przypadkowe ulotki – przekonuje Tripsomnia.com. Co więcej, nawet jeśli się o nich dowiedzą, często na własną rękę muszą szukać firm, które umożliwią im skorzystanie z oferty.