Szef TUI: Thomas Cook upadł, bo się nie wyróżniał

Zdaniem prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena touroperator, który nie wyróżnia się na rynku, skazany jest na konkurowanie z usługodawcami internetowymi. W tym między innymi upatruje przyczyn upadku Thomasa Cooka.

Publikacja: 20.11.2019 02:18

Szef TUI: Thomas Cook upadł, bo się nie wyróżniał

Foto: Fot. Bloomberg

Prezes Grupy TUI jest przekonany, że przyczyną upadku Thomasa Cooka była nieumiejętność wyróżnienia się na rynku. – Firma, której nie wyróżnia oferta, musi konkurować z internetem – mówi w rozmowie z „Financial Times”, na którą powołuje się brytyjski portal branżowy TTG Media. – Klienci nie mają nic przeciwko imprezom zorganizowanym, tylko przeciwko byciu traktowanym jak każdy inny – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: TUI przejmuje klientów i hotele Thomasa Cooka

Joussen podkreśla, że mimo rosnącego znaczenia internetowych agencji turystycznych TUI zdołał stworzyć produkt sprzedawany także drogą cyfrową, odpowiadający potrzebom nowoczesnych podróżnych. Chodzi o bardziej elastyczne oferty z możliwością dokupienia usług dodatkowych. Zdaniem Joussena właśnie indywidualizacja będzie w przyszłości kształtować biznes turystyczny.

TUI już teraz widzi, że 30 procent jego klientów jest gotowych wydać dodatkowe pieniądze, by zamieszkać w konkretnym pokoju, na przykład blisko restauracji. Inne pomysły to zakwaterowanie gwarantujące słońce rano lub po południu czy umożliwienie rezerwowania wybranych numerów pokojów.

ZOBACZ TAKŻE: TUI inwestuje w portal

Odnosząc się do bankructwa Thomasa Cooka, prezes mówi, że dla pozostałych graczy to okazja, bo na rynku zwyczajnie ubyło jednego konkurenta. Pomysłem TUI na dalszy rozwój jest inwestowanie w aktywności i wycieczki fakultatywne w odwiedzanych miejscach. Ten produkt firma udostępni poprzez platformę rezerwacyjną Musement.

Prezes Grupy TUI jest przekonany, że przyczyną upadku Thomasa Cooka była nieumiejętność wyróżnienia się na rynku. – Firma, której nie wyróżnia oferta, musi konkurować z internetem – mówi w rozmowie z „Financial Times”, na którą powołuje się brytyjski portal branżowy TTG Media. – Klienci nie mają nic przeciwko imprezom zorganizowanym, tylko przeciwko byciu traktowanym jak każdy inny – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: TUI przejmuje klientów i hotele Thomasa Cooka

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"