Niemiecka izba turystyczna chce rekompensat dla touroperatorów i agentów

Wyrównania strat agentów z tytułu utraconych prowizji i kosztów odwoływania wyjazdów, jakie ponoszą touroperatorzy – oczekuje od niemieckiego rządu Deutscher ReiseVerband.

Publikacja: 18.03.2020 07:50

Niemiecka izba turystyczna chce rekompensat dla touroperatorów i agentów

Foto: Fot. AFP

Deutscher ReiseVerband (DRV, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) wyjaśnia w informacji prasowej, że z powodu odwoływania wyjazdów turystycznych najpilniejszą sprawą jest teraz zapewnienie płynności finansowej touroperatorów i agentów. Klienci mają prawo żądać zwrotu poniesionych kosztów i zaliczek wpłaconych na poczet wyjazdów, których nie można zrealizować.

CZYTAJ TEŻ: Część niemieckich touroperatorów odwołuje wyjazdy studyjne

– Warunki rezygnacji, które przewiduje niemieckie prawo, nie są dostosowane do kryzysu na taką skalę – mówi prezes DRV Norbert Fiebig. – Dlatego wzywamy niemiecki rząd do wyrównania strat agentów z tytułu utraconych prowizji i kosztów touroperatorów wynikających z odwołania wyjazdów – dodaje.

Jeśli takie działania nie zostaną wdrożone w najbliższym czasie, trzeba natychmiast zawiesić obowiązujące teraz zasady rezygnacji lub zastąpić je bonami na podróż do późniejszego wykorzystania. – Dzięki tym krokom będzie można utrzymać płynność finansową całej branży turystycznej. Ochroni to zarówno konsumentów, jak i gospodarkę – argumentuje prezes.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy nie chcą rezygnować z wakacji z powodu koronawirusa

DRV przypomina, że kroki podjęte przez rząd w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa mocno ograniczyły życie publiczne. Wiele krajów, w tym także typowo wypoczynkowe, wprowadza zakazy podróżowania. To sprawia, że branża turystyczna znalazła się w ogromnym kryzysie, za który nie ponosi odpowiedzialności, a z którym nie może sobie sama poradzić. Właśnie dlatego pomoc ze strony rządzących jest teraz szczególnie potrzebna.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Itaka ma swoich liderów sprzedaży, wiedzy i wizerunku. Zwyciężyły Puławy
Biura Podróży
Brytyjskie biura podróży obawiają się kar za dynamiczne ceny
Biura Podróży
Fru świętuje 18-lecie działalności nowym logo. "Symbol wolności podróżowania"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
W biurach podróży początek sprzedaży wakacji w trybie last minute. Ceny wzrosły