Reklama

Rainbow – wirus pociągnął wyniki w dół

Przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wyniosły w biurze podróży Rainbow w marcu 40,8 miliona złotych. W porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym było to 66,6 miliona złotych, spadły o 38,7 procent – podaje zarząd spółki.

Publikacja: 28.04.2020 10:00

Rainbow – wirus pociągnął wyniki w dół

Foto: Fot. materiały prasowe

Przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach innym touroperatorom) wyniosły w tym czasie 0,6 miliona złotych i były niższe o  50 procent. Łączne przychody wyniosły więc 41,4 miliona złotych, czyli były mniejsze rok do roku o 38,9 procent.

Jeśli spojrzeć na przychody z imprez turystycznych w całym pierwszym kwartale to wyniosły one 267,8 miliona złotych i były wyższe o 11 procent od przychodów z tego samego okresu 2019 roku (241,3 mln złotych). A razem z pośrednictwem (plus 5,9 mln złotych) o 11,6 procent.

Jak pisze zarząd spółki w komentarzu do tych wyników, spadek przychodów w marcu spowodowany był rozprzestrzenianiem się w kraju i na świecie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i panującymi w związku z tym ograniczeniami w przemieszczaniu się między państwami Unii Europejskiej i do państw trzecich.

Od początku roku akcje Rainbow spadły o około 61 procent, do 13,8 złotych.

Przypomnijmy, co niedawno w rozmowie z Turystyka.rp.pl mówił prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński na temat przedsprzedaży. Do połowy marca Rainbow był na najlepszej ścieżce do kolejnego udanego sezonu. – Sprzedaliśmy o 31 procent więcej ofert na lato niż rok wcześniej. Kiedy przyszła decyzja rządu – 13 marca, w piątek, tej daty chyba już nie zapomnę – o zamknięciu granic i zakazie lotów międzynarodowych, wszystko stanęło. Wystarczy powiedzieć, że na koniec marca nasz wzrost stopniał do 7,8 procent.

Reklama
Reklama

Przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach innym touroperatorom) wyniosły w tym czasie 0,6 miliona złotych i były niższe o  50 procent. Łączne przychody wyniosły więc 41,4 miliona złotych, czyli były mniejsze rok do roku o 38,9 procent.

Jeśli spojrzeć na przychody z imprez turystycznych w całym pierwszym kwartale to wyniosły one 267,8 miliona złotych i były wyższe o 11 procent od przychodów z tego samego okresu 2019 roku (241,3 mln złotych). A razem z pośrednictwem (plus 5,9 mln złotych) o 11,6 procent.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama