Rainbow – wirus pociągnął wyniki w dół

Przychody ze sprzedaży imprez turystycznych wyniosły w biurze podróży Rainbow w marcu 40,8 miliona złotych. W porównaniu z tym samym okresem 2019 roku, w którym było to 66,6 miliona złotych, spadły o 38,7 procent – podaje zarząd spółki.

Publikacja: 28.04.2020 10:00

Rainbow – wirus pociągnął wyniki w dół

Foto: Fot. materiały prasowe

Przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach innym touroperatorom) wyniosły w tym czasie 0,6 miliona złotych i były niższe o  50 procent. Łączne przychody wyniosły więc 41,4 miliona złotych, czyli były mniejsze rok do roku o 38,9 procent.

Jeśli spojrzeć na przychody z imprez turystycznych w całym pierwszym kwartale to wyniosły one 267,8 miliona złotych i były wyższe o 11 procent od przychodów z tego samego okresu 2019 roku (241,3 mln złotych). A razem z pośrednictwem (plus 5,9 mln złotych) o 11,6 procent.

Jak pisze zarząd spółki w komentarzu do tych wyników, spadek przychodów w marcu spowodowany był rozprzestrzenianiem się w kraju i na świecie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i panującymi w związku z tym ograniczeniami w przemieszczaniu się między państwami Unii Europejskiej i do państw trzecich.

Od początku roku akcje Rainbow spadły o około 61 procent, do 13,8 złotych.

Przypomnijmy, co niedawno w rozmowie z Turystyka.rp.pl mówił prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński na temat przedsprzedaży. Do połowy marca Rainbow był na najlepszej ścieżce do kolejnego udanego sezonu. – Sprzedaliśmy o 31 procent więcej ofert na lato niż rok wcześniej. Kiedy przyszła decyzja rządu – 13 marca, w piątek, tej daty chyba już nie zapomnę – o zamknięciu granic i zakazie lotów międzynarodowych, wszystko stanęło. Wystarczy powiedzieć, że na koniec marca nasz wzrost stopniał do 7,8 procent.

Przychody z pośrednictwa (odsprzedawanie miejsc w samolotach innym touroperatorom) wyniosły w tym czasie 0,6 miliona złotych i były niższe o  50 procent. Łączne przychody wyniosły więc 41,4 miliona złotych, czyli były mniejsze rok do roku o 38,9 procent.

Jeśli spojrzeć na przychody z imprez turystycznych w całym pierwszym kwartale to wyniosły one 267,8 miliona złotych i były wyższe o 11 procent od przychodów z tego samego okresu 2019 roku (241,3 mln złotych). A razem z pośrednictwem (plus 5,9 mln złotych) o 11,6 procent.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biura Podróży
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel wspomogło dzieci w Sudanie Południowym
Biura Podróży
Prezes TUI: Polska wzorem naszego przyszłego sukcesu w Europie Wschodniej
Biura Podróży
Ceny w biurach podróży znieruchomiały. Ale tylko pozornie. Duże różnice w górę i w dół
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biura Podróży
TUI zamówił w Enterze samoloty na dwa sezony. W planach ma nowy kurort w Egipcie