Rainbow: Więcej Turcji, więcej luksusu, mniej pośpiechu

Zwiększamy liczbę miejsc w naszych tureckich hotelach o sto procent. Podnosimy też ich jakość. A na wycieczki objazdowe zabierzemy turystów w mniejszych grupach w tempie slow – zapowiada biuro podróży Rainbow.

Publikacja: 22.03.2022 11:53

Touroperator zwiększył prawie o 100 procent miejsca w hotelach i samolotach do Turcji

Touroperator zwiększył prawie o 100 procent miejsca w hotelach i samolotach do Turcji

Foto: Filip Frydrykiewicz

Od poniedziałku do piątku w tym tygodniu przedstawiciele biura podróży Rainbow odwiedzają większe miasta Polski gdzie spotykają się ze swoimi sprzedawcami – zarówno sieci agencyjnej, franczyzowej, jak i z salonów własnych. Spotkania służą prezentowaniu bieżących wyników touroperatora, przedstawieniu poszerzonej oferty tureckiej na lato i egzotycznej na zimę 2022/2023 oraz pochwaleniu się wprowadzonymi ostatnio nowościami.

Czytaj więcej

Rainbow uruchomił pierwszy raz od początku pandemii loty czarterowe na Kubę

Jak mówił podczas pierwszego spotkania w poniedziałek w Katowicach członek zarządu Rainbow Maciej Szczechura, sprzedaż wyjazdów w dwóch ostatnich tygodniach przed napaścią Rosji na Ukrainę była w porównaniu z tym samym okresem roku 2019 o 27 procent wyższa. Niestety, 24 lutego, w dniu wejścia wojsk rosyjskich na Ukrainę spadła o połowę. - Od tamtego czasu odradza się bardzo powoli, ale dzień po dniu przybywa rezerwacji i teraz można powiedzieć, że jest na poziomie 60 procent stanu sprzed wojny – relacjonował Szczechura.

Gwałtowny spadek popytu zmusił biuro do obniżenia cen na wyjazdy egzotyczne w marcu. - Mamy nadzieję, że Wielkanoc, a już na pewno weekend majowy, będzie momentem, w którym nastąpi odbicie. A wtedy będziemy mieli powtórkę z zeszłego roku, kiedy to szturm klientów u progu wakacji powodował wręcz zatory. Trzeba być na to przygotowanym – dodawał.

Szczechura wyjaśnił też kulisy wprowadzenia przez touroperatora nowej usługi – od 17 marca za 60 złotych klient może zagwarantować sobie, że cena wyjazdu nie wzrośnie w związku z rosnącymi cenami paliwa. - Doszliśmy do wniosku, że zmienność cen paliwa jest teraz tak duża, że klienci mogą być zainteresowani taką usługą – mówił.

Turecka ofensywa

Dyrektor operacyjny Efe Türkel opowiedział o nowych planach Rainbowa wobec rynku tureckiego – biuro podróży zamierza w tym roku wysłać prawie dwa razy więcej klientów do Turcji niż rok wcześniej. W ostatnich miesiącach Türkel dużo podróżował po Turcji, gdzie zawierał z hotelami nowe kontrakty. W efekcie Rainbow ma teraz w ofercie ponad 80 hoteli na wybrzeżu Morza Egejskiego I ponad 120 na wybrzeżu Morza Śródziemnego, a w samolotach do tego kraju wyczarterował na cały sezon 80 tysięcy miejsc.

Jest też, jak przekonywał Türkel, zmiana jakościowa produktu - 70 procent hoteli z oferty tureckiej to hotele pięciogwiazdkowe, a 30 procent to nowe obiekty, na polskim rynku dostępne tylko w Rainbowle. Lepszą jakość obsługi klientów polskiego biura podróży, jeśli chodzi o przejazdy z lotniska I na lotnisko, a także wycieczki fakultatywne, ma też zapewnić powołane do tego w zeszłym roku przez Rainbowa w Turcji własne biuro incomingowe.

Skąd ten entuzjazm touroperatora odnośnie Turcji? Türkel przedstawił pozycję polskich turystów na tak zwanej Riwierze Tureckiej. W zeszłym roku odwiedziło ten region 9 milionów turystów, aż 70 procent pochodziło z czterech krajów: z Rosji (3,58 miliona, 39 procent), Ukrainy (1,27 miliona, 14 procent), Niemiec (1,26 miliona, 14 procent) i z Polski (416 tysięcy, 5 procent).

Czytaj więcej

Turcja luzuje reżim sanitarny. Wraca samoobsługa w hotelowych restauracjach

- Polska jest postrzegana jako rynek z dużym jeszcze potencjałem, skoro Polacy wyprzedzili Brytyjczyków, Holendrów i Belgów – wyjaśniał Türkel. A do tego wiele wskazuje, że w najbliższym sezonie duża część gości z Rosji I Ukrainy nie dotrze na tureckie wybrzeże Morza Śródziemnego. To dobra wiadomość dla polskich turystów ponieważ wielu z nich nie chce wypoczywać w tych samych hotelach, do których przyjeżdżają Rosjanie.

Türkel radził agentom sprawdzać na popularnych portalach gromadzących oceny hoteli – obiekty, które mają dużo ocen to z zasady będą obiekty bez Rosjan, ale z przewagą Europejczyków, szczególnie Niemców, bo oni zostawiają najwięcej opinii. - Większość obiektów w naszej ofercie to właśnie takie hotele – zapewniał Türkel.

Podczas spotkania swoje hotele zaprezentowało jedenaście różnych sieci i pojedynczych obiektów. Wszystkie łączyło jedno - pięć gwiazdek przy nazwie. Najbardziej znane to Regnum Carya, Sherwood, IC Hotels, Kaya Hotels i Titanic Hotels.

Luksusowa elita Rainbowa

Ich obecność w ofercie sygnalizowała drugą zmianę w ofercie Rainbowa, a chodził o generalne wzbogacenie jej o obiekty wyższej kategorii, a nawet o te z najwyższej półki. Touroperator postanowił wręcz nadać osobne oznaczenie hotelom luksusowym - stworzył znak jakości “Rainbow Elite” i opieczętował nim 300 z 1830 hoteli w swoim portfolio, by łatwiej klienci i sprzedawcy trafiali na ten produkt.

Hotele “Rainbow Elite” mają odznaczać się wyjątkowymi warunkami, zapewniającymi klientom prywatność, relaks, doznania kulinarne i możliwość korzystania z usług spa i wellness. Można na nie trafić w wielu kierunkach, ale najwięcej, bo aż 100, touroperator znalazł ich w Grecji.

- Rainbow Elite to odpowiedź na postulaty agentów, którzy zwracali nam uwagę, że o ile nasza oferta wyjazdów egzotycznych przyciąga wymagających klientów, o tyle, kiedy chcą spędzić urlop gdzieś bliżej, trudno sprzedawcy zaoferować im coś wyjątkowego z naszego produktu – wyjaśniał Maciej Szczechura.

Powrót objazdówek w tempie slow

Również kolejna inicjatywa biura podróży wpisuje się w trend podnoszenia jakości. Tym razem chodzi o wycieczki objazdowe, które w wyniku pandemii straciły 75 procent klientów. Organizator nadał trzydziestu programom charakter, jak to nazwał, premium (dawniej prowadził je pod marką “de lux”). Wycieczki mają mieć nieprzeładowane programy I toczyć się w wolniejszym niż zwykle tempie, w grupach do 25 osób.

Noclegi przewidziano tylko w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych, a tam gdzie to możliwe, w obiektach o szczególnej atmosferze, stylu, położeniu. Na lunche uczestnicy tych wypraw mają zatrzymywać się w restauracjach oferujących tradycyjne posiłki wysokiej jakości, a w trakcie wycieczki przewiduje się udział w specjalnym wydarzeniu. Organizator obiecuje też, że dobierze do produktu premium swoich najlepszych pilotów.

Na liście “Objazdów Premium” znalazły się popularne programy, jak “Baśniowa Tajlandia”, “Sri Lanka – łza z policzka Indii”, “Cuda świata - Machu Picchu” i “Karaibska ślicznotka”.

Od poniedziałku do piątku w tym tygodniu przedstawiciele biura podróży Rainbow odwiedzają większe miasta Polski gdzie spotykają się ze swoimi sprzedawcami – zarówno sieci agencyjnej, franczyzowej, jak i z salonów własnych. Spotkania służą prezentowaniu bieżących wyników touroperatora, przedstawieniu poszerzonej oferty tureckiej na lato i egzotycznej na zimę 2022/2023 oraz pochwaleniu się wprowadzonymi ostatnio nowościami.

Jak mówił podczas pierwszego spotkania w poniedziałek w Katowicach członek zarządu Rainbow Maciej Szczechura, sprzedaż wyjazdów w dwóch ostatnich tygodniach przed napaścią Rosji na Ukrainę była w porównaniu z tym samym okresem roku 2019 o 27 procent wyższa. Niestety, 24 lutego, w dniu wejścia wojsk rosyjskich na Ukrainę spadła o połowę. - Od tamtego czasu odradza się bardzo powoli, ale dzień po dniu przybywa rezerwacji i teraz można powiedzieć, że jest na poziomie 60 procent stanu sprzed wojny – relacjonował Szczechura.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Biura Podróży
Rosyjski oligarcha nie jest już współwłaścicielem TUI. Teraz jest nim... jego żona
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biura Podróży
Zamiast rabatu większa prowizja dla agenta - nowa taktyka niemieckiego TUI
Biura Podróży
Niemcy rezerwują mniej wyjazdów. Czy to tylko marcowe zawahanie?
Popularne Trendy
Majorka – bary nie wpuszczą pijanych i golasów. „Odstraszają lepszych gości”
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Nowe Trendy
Ministrowie turystyki: Europa ma być wiodącym celem zrównoważonych podróży
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej