Od poniedziałku do piątku w tym tygodniu przedstawiciele biura podróży Rainbow odwiedzają większe miasta Polski gdzie spotykają się ze swoimi sprzedawcami – zarówno sieci agencyjnej, franczyzowej, jak i z salonów własnych. Spotkania służą prezentowaniu bieżących wyników touroperatora, przedstawieniu poszerzonej oferty tureckiej na lato i egzotycznej na zimę 2022/2023 oraz pochwaleniu się wprowadzonymi ostatnio nowościami.
Czytaj więcej
Biuro podróży Rainbow zainaugurowało loty czarterowe z zimowego programu na Kubę. Bezpośrednio do Varadero klientów zabrał 252-miejscowy boeing 787-8 Dreamliner LOT-u.
Jak mówił podczas pierwszego spotkania w poniedziałek w Katowicach członek zarządu Rainbow Maciej Szczechura, sprzedaż wyjazdów w dwóch ostatnich tygodniach przed napaścią Rosji na Ukrainę była w porównaniu z tym samym okresem roku 2019 o 27 procent wyższa. Niestety, 24 lutego, w dniu wejścia wojsk rosyjskich na Ukrainę spadła o połowę. - Od tamtego czasu odradza się bardzo powoli, ale dzień po dniu przybywa rezerwacji i teraz można powiedzieć, że jest na poziomie 60 procent stanu sprzed wojny – relacjonował Szczechura.
Gwałtowny spadek popytu zmusił biuro do obniżenia cen na wyjazdy egzotyczne w marcu. - Mamy nadzieję, że Wielkanoc, a już na pewno weekend majowy, będzie momentem, w którym nastąpi odbicie. A wtedy będziemy mieli powtórkę z zeszłego roku, kiedy to szturm klientów u progu wakacji powodował wręcz zatory. Trzeba być na to przygotowanym – dodawał.
Szczechura wyjaśnił też kulisy wprowadzenia przez touroperatora nowej usługi – od 17 marca za 60 złotych klient może zagwarantować sobie, że cena wyjazdu nie wzrośnie w związku z rosnącymi cenami paliwa. - Doszliśmy do wniosku, że zmienność cen paliwa jest teraz tak duża, że klienci mogą być zainteresowani taką usługą – mówił.