Do tej pory agenci mogli więcej zarobić, rezerwując oferty znajdujące się w programie TUI Value. W ten sposób touroperator oznaczał oferty, na których sprzedaży szczególnie mu zależało. Teraz obowiązywać będzie system TUI Stars. Różnica polega na tym, że wcześniej do programu konkretne oferty wpisywane były na stałe, a przy TUI Stars kryterium wyboru jest bardziej złożone, pod uwagę touroperator bierze sprzedane miejsca w samolocie, obłożenie hotelu, ryzyko biznesowe i skalę zarobku zarówno dla touroperatora, jak i dla agenta. Patrzy przy tym nie tylko na pojedyncze składowe oferty, ale na cały pakiet uwzględniający przelot, zakwaterowanie i miejsce wylotu. Oznacza to, że oferta, która dziś nie ma statusu TUI Stars, jutro może go już uzyskać.

Czytaj więcej

TUI Deutschland inwestuje w agentów. Łatwiejszy kontakt z klientami i szkolenia

Menedżer sprzedaży TUI Deutschland Hubert Kluske i dyrektor sprzedaży Peter Wittmann wyjaśniają, że nie ma potrzeby dodatkowego promowania wyjazdów, które sprzedają się same. Za przykład podaje hotele sieci Robinson, gdzie zawsze jest dużo gości, czy wyjazdy obejmujące niższe ceny specjalne dla dzieci w okresie ferii szkolnych. Obaj mówią wprost: TUI Stars to oferty, przy sprzedaży których biuro potrzebuje wsparcia. Żeby nie obniżać ceny, touroperator woli zachęcić agenta do aktywności wyższą prowizją.

Za sprzedaż oferty oznaczonej jako TUI Stars zewnętrzni agenci dostaną wynagrodzenie o 1 procent wyższe od podstawowego, franczyzy o 2 procent, a doradcy mobilni pracujący pod marką TLTU Urlaubreisen o 0,7 procent.