Wirtualny asystent umówi spotkanie z agentem turystycznym i zadba o reklamę

Agenci zrzeszeni w niemieckiej kooperatywie RTK mogą już korzystać z pomocy wirtualnego asystenta. Toni, bo tak został on nazwany, ma ich wspierać w codziennych czynnościach - wysyłaniu e-maili do klientów, aranżowaniu spotkań i reklamowaniu biura w internecie.

Publikacja: 04.05.2022 01:48

Wirtualny asysten Toni pomoże agentom turystycznym w prowadzeniu biznesu

Wirtualny asysten Toni pomoże agentom turystycznym w prowadzeniu biznesu

Foto: RTK

Pozyskiwanie nowych klientów i wspieranie stałych w procesie rezerwacji to część zadań, które przejąć ma Toni - wirtualny pracownik niemieckich agentów należących do sieci RTK, pisze portal branży turystycznej reisevor9.de.

Żeby poprawić widoczność w internecie, wizytówka agenta na portalu meinreisebüro24.com została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Proces ten będzie się toczył automatycznie, ponieważ musi być prowadzony przez cały czas - chodzi o to, żeby strona internetowa agenta dobrze pozycjonowała się w Google'u. To jedno z zadań Toniego.

Będzie on również dbał o to, by biuro było dobrze widoczne w mediach społecznościowych, dopilnuje też wysyłki newsletterów do klientów. Za jego pośrednictwem będzie można również umówić się na spotkanie z doradcą, także przez wideo. Narzędzie uwzględnia godziny otwarcia biura i dostępność pracowników.

Czytaj więcej

Wirtualny asystent LOT-u poinformuje o przepisach wjazdowych

Toni ma również dbać o posprzedażową obsługę klienta - będzie wysyłał e-maile z podziękowaniami i ankiety oceniające jakość obsługi. Do momentu wyjazdu ma też oferować klientom dodatkowe usługi, takie jak wypożyczenie samochodu, wykupienie ubezpieczenia, będzie też informować o warunkach wjazdu. Poda prognozę pogody w miejscu, do którego klienci wyjeżdżają, a po powrocie przywita ich w domu i zaproponuje rozwiązanie kompensujące wpływ wyjazdu na środowisko.

System ma także analizować zachowania klientów na podstawie wcześniejszych rezerwacji w zakresie preferencji dotyczących kierunku i hoteli, ale też najchętniej wybieranych terminów podróży i automatycznie wyśle pasujące propozycje. Wszystkie dane będzie zapisywał w systemie, żeby w każdym momencie pracownicy biura mogli je sprawdzić i przeanalizować.

Czytaj więcej

Asystent Google pomoże zaplanować podróż

Za korzystanie z usług Toniego trzeba zapłacić od 160 euro miesięcznie. Cena zależy od zakresu usług, ale też od tego, z jakich narzędzi biuro obecnie korzysta.

RTK to kooperatywa zrzeszająca 4 tysiące agentów pracujących pod markami RTK, Reiseland, Mein Reisespezialist, Holiday Land, Alpha Reisebüropartner i TUI Travelstar.

Pozyskiwanie nowych klientów i wspieranie stałych w procesie rezerwacji to część zadań, które przejąć ma Toni - wirtualny pracownik niemieckich agentów należących do sieci RTK, pisze portal branży turystycznej reisevor9.de.

Żeby poprawić widoczność w internecie, wizytówka agenta na portalu meinreisebüro24.com została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Proces ten będzie się toczył automatycznie, ponieważ musi być prowadzony przez cały czas - chodzi o to, żeby strona internetowa agenta dobrze pozycjonowała się w Google'u. To jedno z zadań Toniego.

Biura Podróży
Branża turystyczna: Chcesz pomóc ukraińskim uchodźcom? Kup wycieczkę na aukcji
Biura Podróży
Traveldata: Ceny w biurach podróży stanęły
Biura Podróży
Itaka: Ruszyła sprzedaż wyjazdów na zimę 2022/23. Hasło sezonu "W stronę słońca"
Biura Podróży
Ogromny wzrost sprzedaży wakacji. Turcja, Grecja i Egipt zgarniają większość rezerwacji
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
TUI wyśle do Grecji 100 tysięcy Francuzów. Najwięcej do Aten i na cztery wyspy