Pozyskiwanie nowych klientów i wspieranie stałych w procesie rezerwacji to część zadań, które przejąć ma Toni - wirtualny pracownik niemieckich agentów należących do sieci RTK, pisze portal branży turystycznej reisevor9.de.
Żeby poprawić widoczność w internecie, wizytówka agenta na portalu meinreisebüro24.com została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Proces ten będzie się toczył automatycznie, ponieważ musi być prowadzony przez cały czas - chodzi o to, żeby strona internetowa agenta dobrze pozycjonowała się w Google'u. To jedno z zadań Toniego.
Będzie on również dbał o to, by biuro było dobrze widoczne w mediach społecznościowych, dopilnuje też wysyłki newsletterów do klientów. Za jego pośrednictwem będzie można również umówić się na spotkanie z doradcą, także przez wideo. Narzędzie uwzględnia godziny otwarcia biura i dostępność pracowników.
Czytaj więcej
LOT we współpracy z firmą Sherpa stworzył wirtualnego doradcę, który podaje aktualne informacje na temat restrykcji wjazdowych.
Toni ma również dbać o posprzedażową obsługę klienta - będzie wysyłał e-maile z podziękowaniami i ankiety oceniające jakość obsługi. Do momentu wyjazdu ma też oferować klientom dodatkowe usługi, takie jak wypożyczenie samochodu, wykupienie ubezpieczenia, będzie też informować o warunkach wjazdu. Poda prognozę pogody w miejscu, do którego klienci wyjeżdżają, a po powrocie przywita ich w domu i zaproponuje rozwiązanie kompensujące wpływ wyjazdu na środowisko.