MerlinX podnosi agentom turystycznym opłaty. Powód? "Szalejąca inflacja"

Firma Elektroniczne Systemy Sprzedaży, dostawca najpopularniejszego systemu rezerwacyjnego w polskich biurach podróży, MerlinX, podniosła opłaty. Podwyżka wejdzie w życie 1 listopada i wyniesie 25 procent - zamiast 80 złotych agent turystyczny zapłaci teraz 100 złotych miesięcznego abonamentu.

Publikacja: 30.09.2022 14:56

Jak pisze Tomasz berdowski, jego firma nie podnosiła opłat od 2007 roku

Jak pisze Tomasz berdowski, jego firma nie podnosiła opłat od 2007 roku

Foto: MerlinX

"Szanowni Państwo,Po 15 latach nadszedł ten dzień, w którym zostaliśmy zmuszeni do podniesienia opłaty za MerlinX. Taki krok spowodowany został szalejącą inflacją, a także bardzo dużymi podwyżkami cen energii, serwerów, pracowniczych czy oprogramowania" - napisał w komunikacie skierowanym do agentów turystycznych korzystających z systemu rezerwacyjnego, właściciel spółki Elektroniczne Systemy Sprzedaży Tomasz Berdowski.

Czytaj więcej

MerlinX zwalnia agentów z opłat. Decyzja za 200 tysięcy złotych

Jak dodał, firma podejmuje starania, aby zminimalizować skutki niekorzystnych trendów ekonomicznych, niemniej jednak ich skala nie pozwala dłużej utrzymywać mu dotychczasowego cennika. Przypomina, że poprzednia aktualizacja opłaty miesięcznej miała miejsce w roku 2007.

Berdowski zwraca też uwagę, że sprzedawcy którzy sprzedają dużo imprez turystycznych nie odczują podwyżki. Za każdą transakcję przeprowadzoną przez system MerlinX wraca do nich 5 złotych, opłatę w wysokości 100 złotych zniweluje więc już 20 sprzedanych wycieczek.

Nowa stawka 100 złotych - zaznacza Berdowski - to stawka dla tych sprzedawców, którzy mają już umowy z jego firmą. Agenci, którzy podpisywaliby nową umowę (lub tacy, którzy z MerlinaX zrezygnowali i teraz chcą do niego wrócić) będą płacili 140 złotych.

Z MerlinaX korzysta około 2000 biur agencyjnych w całym kraju. - Sezon letni 2022 był bardzo dobry dla naszej firmy. Liczba sprzedanych przez Merlina wycieczek sięgnęła poziomu z roku 2019. Działo się to mimo że z Merlina zrezygnował tak duży touroperator jak TUI - zauważa Tomasz Berdowski w rozmowie z serwisem Turystyka.rp.pl.

"Mając na uwadze powyższe obiektywne i niezależne od Spółki okoliczności liczymy, iż konieczność aktualizacji cennika spotka się z Państwa zrozumieniem. Jeśli akceptujecie Państwo powyższe warunki nie musicie nic robić, od następnego miesiąca faktury zostaną wygenerowane z nową stawką. W przypadku braku akceptacji zmiany ceny, prosimy o wypowiedzenie umowy zgodnie z warunkami" - konkretyzuje ścieżkę postępowania prezes Elektronicznych Systemów Sprzedaży.

"Szanowni Państwo,Po 15 latach nadszedł ten dzień, w którym zostaliśmy zmuszeni do podniesienia opłaty za MerlinX. Taki krok spowodowany został szalejącą inflacją, a także bardzo dużymi podwyżkami cen energii, serwerów, pracowniczych czy oprogramowania" - napisał w komunikacie skierowanym do agentów turystycznych korzystających z systemu rezerwacyjnego, właściciel spółki Elektroniczne Systemy Sprzedaży Tomasz Berdowski.

Jak dodał, firma podejmuje starania, aby zminimalizować skutki niekorzystnych trendów ekonomicznych, niemniej jednak ich skala nie pozwala dłużej utrzymywać mu dotychczasowego cennika. Przypomina, że poprzednia aktualizacja opłaty miesięcznej miała miejsce w roku 2007.

Biura Podróży
Agent turystyczny: Elastyczne warunki rezygnacji z wyjazdu? To się musi skończyć
Biura Podróży
Brytyjczycy o wycieczki pytają, ale niekoniecznie je kupują
Biura Podróży
Grzegorz Baszczyński, Rainbow: Zapracowaliśmy sobie na tytuł "króla egzotyki"
Biura Podróży
Traveldata: Ceny październikowego wypoczynku nie przestają rosnąć
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Piotr Henicz: W trudnych czasach Itaka stawia na stabilny rozwój i wysoką jakość