Firma kierowała się przy ustanawianiu zasad wytycznymi organizacji branżowej ABTA (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki), która z kolei opracowała program we współpracy z kilkoma instytucjami, w tym ze Światową Organizacją Ochrony Zwierząt - czytamy w komunikacie. Organizator ma również ściśle współpracować z hotelarzami, by ich edukować w kwestiach związanych z dobrostanem zwierząt.
O jakie atrakcje chodzi? Na przykład o wizyty w ogrodach zoologicznych, parkach morskich, w miejscach, gdzie organizowane są występy zwierząt, przejażdżki i wydarzenia sportowe z ich udziałem.
Czytaj więcej
Trzeba zmienić sposób myślenia klientów biur podróży o roli zwierząt i walczyć z okrucieństwem wobec słoni – uważa brytyjska celebrytka Alesha Dixon, firmująca kampanię edukacyjną na temat praw zwierząt pracujących w turystyce
Nie marnować jedzenia, nie dręczyć zwierząt
To kolejna inicjatywa wpisująca się w politykę zrównoważonego rozwoju – poprzednie obejmują walkę z marnotrawieniem żywności w hotelach, wsparcie obiektów w zakresie szkoleń z ekologicznego podejścia do biznesu, realizację transferów pojazdami z napędem elektrycznym i oferowanie mniej znanych miejsc docelowych.
Firma nawiązała także współpracę z UN Tourism (dawniej UNWTO), aby pomóc w opracowaniu pierwszych ram środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) dla przedsiębiorstw turystycznych, co obejmuje wsparcie przy tworzeniu narzędzi, służących lepszemu monitorowaniu wpływu turystyki na środowisko.