„Nie” dla męczenia zwierząt – biuro podróży wyrzuca z programu wątpliwe pokazy

Brytyjski touroperator EasyJet Holidays zaprezentował strategię dotyczącą oferowania wycieczek i atrakcji turystycznych. Sprzeciwia się pokazom naruszającym dobrostan zwierząt, usuwa je więc z programu.

Publikacja: 21.03.2024 00:19

Tresowane orki są atrakcją turystyczną Loro Parque'u na Teneryfie

Tresowane orki są atrakcją turystyczną Loro Parque'u na Teneryfie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Firma kierowała się przy ustanawianiu zasad wytycznymi organizacji branżowej ABTA (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki), która z kolei opracowała program we współpracy z kilkoma instytucjami, w tym ze Światową Organizacją Ochrony Zwierząt - czytamy w komunikacie. Organizator ma również ściśle współpracować z hotelarzami, by ich edukować w kwestiach związanych z dobrostanem zwierząt.

O jakie atrakcje chodzi? Na przykład o wizyty w ogrodach zoologicznych, parkach morskich, w miejscach, gdzie organizowane są występy zwierząt, przejażdżki i wydarzenia sportowe z ich udziałem.

Czytaj więcej

Agenci turystyczni powinni zadbać o słonie

Nie marnować jedzenia, nie dręczyć zwierząt

To kolejna inicjatywa wpisująca się w politykę zrównoważonego rozwoju – poprzednie obejmują walkę z marnotrawieniem żywności w hotelach, wsparcie obiektów w zakresie szkoleń z ekologicznego podejścia do biznesu, realizację transferów pojazdami z napędem elektrycznym i oferowanie mniej znanych miejsc docelowych.

Firma nawiązała także współpracę z UN Tourism (dawniej UNWTO), aby pomóc w opracowaniu pierwszych ram środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) dla przedsiębiorstw turystycznych, co obejmuje wsparcie przy tworzeniu narzędzi, służących lepszemu monitorowaniu wpływu turystyki na środowisko.

Zrównoważone podróże ważne dla turystów

- Jako jeden z największych touroperatorów chcemy być liderem w branży w zakresie odpowiedzialnego podróżowania – mówi cytowany w komunikacie dyrektor operacyjny easyJet Holidays Matt Callaghan. - Z naszych badań wynika, że zrównoważone podróże są ważne dla klientów – dodaje.

Podkreśla, że firma chce się angażować na rzecz ochrony przyrody w miejscach, do których oferuje wyjazdy, nie będzie też promować tych form rozrywki, które oznaczają cierpienie dla zwierząt.

Czytaj więcej

W których krajach Europejczyk poczuje się jak milioner, a w których, jak biedak?

- Dzięki tej zdecydowanej i ambitnej polityce w zakresie ochrony zwierząt EasyJet Holidays naprawdę przyczynia się do poprawy sytuacji zwierząt – uważa menedżerka ds. kampanii na rzecz dzikiej przyrody w World Animal Protection UK Katheryn Wise. – Od samego początku biuro jasno dawało do zrozumienia, że stara się oferować klientom odpowiedzialną formę podróżowania, przyjazną dzikiej przyrodzie. Dzięki wspólnej pracy i takiemu zaangażowaniu możemy naprawdę oczekiwać trwałych zmian w sytuacji dzikich zwierząt na całym świecie – dodaje.

Firma kierowała się przy ustanawianiu zasad wytycznymi organizacji branżowej ABTA (odpowiednik Polskiej Izby Turystyki), która z kolei opracowała program we współpracy z kilkoma instytucjami, w tym ze Światową Organizacją Ochrony Zwierząt - czytamy w komunikacie. Organizator ma również ściśle współpracować z hotelarzami, by ich edukować w kwestiach związanych z dobrostanem zwierząt.

O jakie atrakcje chodzi? Na przykład o wizyty w ogrodach zoologicznych, parkach morskich, w miejscach, gdzie organizowane są występy zwierząt, przejażdżki i wydarzenia sportowe z ich udziałem.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biura Podróży
W ferie turystów ciągnie nie na narty, ale nad Morze Śródziemne i Atlantyk
Biura Podróży
Firmy z branży spotkań i convention bureaux odebrały rekomendacje na lata 2025-2026
Biura Podróży
Jordania zapłaci biurom podróży za turystów. To koszty wojny na Bliskim Wschodzie
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biura Podróży
Niemcy stawiają na Chorwację. Dertour dokupuje biuro podróży
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej