TripAdvisor jest jedną z największych internetowych platform informacyjnych dla podróżnych z opiniami o hotelach na świecie. Zapowiedział właśnie, że w odniesieniu do obiektów w 18 krajach europejskich pokazywać będzie wyłącznie liczbę gwiazdek nadanych tym obiektom przez Hotelstars Union.
Hotelstars Union zrzesza około 22 tysięcy obiektów zakwaterowania w Austrii, Azerbejdżanie, Belgii, Czechach, Danii, Estonii, Gruzji, Niemczech, na Węgrzech, Łotwie, w Liechtensteinie, na Litwie, w Luksemburgu, na Malcie, w Holandii, Słowenii, Szwecji i Szwajcarii.
Dotąd hotele były oceniane według „Rankingu podróżnych” lub „Najwyższej oceny”. Ten system klasyfikacji opiera się na opiniach użytkowników TripAdvisora. Wyniki są uszeregowane na podstawie „wskaźnika popularności”, który bierze pod uwagę jakość, aktualność i liczbę recenzji zamieszczanych na platformie.
Czytaj więcej
W zeszłym roku Tripadvisor usunął ponad 2 miliony komentarzy łamiących zasady serwisu. W „Raporcie z przejrzystości opinii” firma pokazuje, jak walczy z oszustami, którzy publikują w serwisie fałszywe oceny miejsc i usług turystycznych.
- To duży krok w kierunku umożliwienia podróżnym wyboru zakwaterowania według przejrzystych zasad - mówi prezes Hotelstars Union Markus Luthe. - Proces weryfikacji standardu rozpoczął się w czerwcu 2022 roku, a użytkownicy TripAdvisora mogą mieć pewność, że wystawione gwiazdki zostały przyznane przez instytucję należącą do Hotelstars Union po sprawdzeniu na miejscu zgodnie ze zunifikowanymi kryteriami.