LOT: Kto chce, może dopłacić, żeby być eko

LOT wprowadził dobrowolną dopłatę do biletów, która ma wspomóc walkę z emisją dwutlenku węgla i inne działania na rzecz środowiska i klimatu.

Publikacja: 18.11.2019 17:23

LOT: Kto chce, może dopłacić, żeby być eko

Foto: Fot. materiały prasowe

Można ją uiścić, kupując bilet na stronie lot.com – zawiadamia przewoźnik w komunikacie.  W ramach programu DestinationECO pasażerowie mogą wesprzeć między innymi działania Leśnych Gospodarstw Węglowych (LGW) i tym samym częściowo zrównoważyć ślad węglowy swojego rejsu.

Las o powierzchni hektara pochłania średnio 5 ton dwutlenku węgla rocznie. Jak zapewnia LOT, w ciągu 30 lat dzięki odpowiednim działaniom, jak na przykład wprowadzanie gatunków drzew szybko rosnących, każdy hektar lasu objętego programem LGW pochłonie dodatkowo 37 ton tego gazu, łącznie będzie to milion ton więcej.

CZYTAJ TEŻ: Wizz Air: Zakazać klasy biznes na krótkich trasach

– Program kompensacji emisji dwutlenku węgla to kolejna odpowiedź LOT-u na wyzwania klimatyczne stojące dziś przed całą branżą lotniczą – mówi członek zarządu ds. operacyjnych LOT-u Maciej Wilk, cytowany w komunikacie. – W ciągu ostatnich dwóch lat tylko dzięki zmianom wewnętrznych procedur, w tym wprowadzeniu kołowania na jednym silniku po lądowaniu czy optymalizacji tras lotów, zredukowaliśmy poziom emisji dwutlenku węgla o 7 procent – wylicza.

Program DestinationECO zakłada również sukcesywne eliminowanie z pokładów samolotów plastikowych słomek, folii i papieru powlekanego plastikiem.

Można ją uiścić, kupując bilet na stronie lot.com – zawiadamia przewoźnik w komunikacie.  W ramach programu DestinationECO pasażerowie mogą wesprzeć między innymi działania Leśnych Gospodarstw Węglowych (LGW) i tym samym częściowo zrównoważyć ślad węglowy swojego rejsu.

Las o powierzchni hektara pochłania średnio 5 ton dwutlenku węgla rocznie. Jak zapewnia LOT, w ciągu 30 lat dzięki odpowiednim działaniom, jak na przykład wprowadzanie gatunków drzew szybko rosnących, każdy hektar lasu objętego programem LGW pochłonie dodatkowo 37 ton tego gazu, łącznie będzie to milion ton więcej.

Linie Lotnicze
Eksperci: Lotnictwo neutralne klimatycznie to mrzonka. Trzeba ograniczyć loty
Linie Lotnicze
Turyści już planują wakacje 2025. Komu śpieszy się najbardziej i dokąd?
Linie Lotnicze
Najwięksi lotniczy truciciele w Europie. Tani przewoźnik od lat okupuje podium
Linie Lotnicze
Pasażerowie Wizz Aira mogą rezerwować bilety do atrakcji turystycznych i muzeów
Linie Lotnicze
Enter Air zwiększa flotę na sezon turystyczny. "Zapowiada się kolejny dobry rok"