LOT: Kto chce, może dopłacić, żeby być eko

LOT wprowadził dobrowolną dopłatę do biletów, która ma wspomóc walkę z emisją dwutlenku węgla i inne działania na rzecz środowiska i klimatu.

Publikacja: 18.11.2019 17:23

LOT: Kto chce, może dopłacić, żeby być eko

Foto: Fot. materiały prasowe

Można ją uiścić, kupując bilet na stronie lot.com – zawiadamia przewoźnik w komunikacie.  W ramach programu DestinationECO pasażerowie mogą wesprzeć między innymi działania Leśnych Gospodarstw Węglowych (LGW) i tym samym częściowo zrównoważyć ślad węglowy swojego rejsu.

Las o powierzchni hektara pochłania średnio 5 ton dwutlenku węgla rocznie. Jak zapewnia LOT, w ciągu 30 lat dzięki odpowiednim działaniom, jak na przykład wprowadzanie gatunków drzew szybko rosnących, każdy hektar lasu objętego programem LGW pochłonie dodatkowo 37 ton tego gazu, łącznie będzie to milion ton więcej.

CZYTAJ TEŻ: Wizz Air: Zakazać klasy biznes na krótkich trasach

– Program kompensacji emisji dwutlenku węgla to kolejna odpowiedź LOT-u na wyzwania klimatyczne stojące dziś przed całą branżą lotniczą – mówi członek zarządu ds. operacyjnych LOT-u Maciej Wilk, cytowany w komunikacie. – W ciągu ostatnich dwóch lat tylko dzięki zmianom wewnętrznych procedur, w tym wprowadzeniu kołowania na jednym silniku po lądowaniu czy optymalizacji tras lotów, zredukowaliśmy poziom emisji dwutlenku węgla o 7 procent – wylicza.

Program DestinationECO zakłada również sukcesywne eliminowanie z pokładów samolotów plastikowych słomek, folii i papieru powlekanego plastikiem.

Można ją uiścić, kupując bilet na stronie lot.com – zawiadamia przewoźnik w komunikacie.  W ramach programu DestinationECO pasażerowie mogą wesprzeć między innymi działania Leśnych Gospodarstw Węglowych (LGW) i tym samym częściowo zrównoważyć ślad węglowy swojego rejsu.

Las o powierzchni hektara pochłania średnio 5 ton dwutlenku węgla rocznie. Jak zapewnia LOT, w ciągu 30 lat dzięki odpowiednim działaniom, jak na przykład wprowadzanie gatunków drzew szybko rosnących, każdy hektar lasu objętego programem LGW pochłonie dodatkowo 37 ton tego gazu, łącznie będzie to milion ton więcej.

Linie Lotnicze
Emirates: Do Sydney polecimy airbusem A380, planujemy powrót do Adelaide
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Linie Lotnicze
Co trzeci pasażer samolotu na świecie to pasażer tanich linii lotniczych
Linie Lotnicze
Ryanair: Skreślamy jedną piątą lotów z Modlina. To efekt zmiany opłat na lotnisku
Linie Lotnicze
Brytyjski rząd wypowiada wojnę liniom lotniczym. Nie godzi się na ukrywanie cen
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Linie Lotnicze
Monarch Airlines jednak nie poleci. Pozostanie bankrutem
Linie Lotnicze
Hiszpańska porcelana na pokładach LOT-u. „Pozwoli lepiej zaprezentować dania”