Agencja AirlineRatings.com zajmująca się oceną bezpieczeństwa lotów wybrała 20 najbezpieczniejszych tradycyjnych przewoźników lotniczych i 10 tanich linii lotniczych spośród 385, które monitoruje. Szczyt pierwszej listy zajmuje Air New Zealand.

Jak czytamy w informacji zamieszczonej na stronie internetowej AirlineRatings.com, nowozelandzki przewoźnik bezpiecznie lata w bardzo trudnych warunkach pogodowych, ma młodą flotę, której średni wiek wynosi zaledwie 6,8 lat, jest liderem pod względem innowacji technicznych i ulepszeń w zakresie bezpieczeństwa - między innymi stosuje system Future Air Navigation zapewniający bezpośrednią komunikację między pilotem a kontrolerem ruchu lotniczego i system nawigacyjny RNP wyznaczający precyzyjną ścieżkę podejścia do lądowania w trudnym, górzystym terenie, a także monitoruje w czasie rzeczywistym silniki w całej flocie.

Czytaj więcej

Qatar Airways najlepszą linią lotniczą świata, LOT drugi w Europie Wschodniej

Kolejne miejsca w rankingu zajęły Etihad Airways, Qatar Airways, Singapore Airlines, TAP Air Portugal, SAS, Qantas, Alaska Airlines, EVA Air, Virgin Australia/Atlantic, Cathay Pacific Airways, Hawaiian Airlines, American Airlines, Grupa Lufthansa/Swiss, Finnair, Grupa Air France/KLM, British Airways, Delta Air Lines, United Airlines i Emirates.

Liderem poprzedniego rankingu były linie lotnicze Qantas, ale straciły pierwsze miejsce przez incydent na lotnisku w Perth w 2018 roku, kiedy ich boeing 737 wjechał na zajęty pas startowy i niemal zderzył się z innym 737.

Z kolei w dziesiątce najbezpieczniejszych tanich linii lotniczych znalazły się (w porządku alfabetycznym) Allegiant, EasyJet, Frontier, Jetstar, Jetblue, Ryanair, Vietjet, Volaris, Westjet i Wizz Air.

Czytaj więcej

Dreamlinery LOT-u wylądują nawet przy najgorszej pogodzie

Pierwszy ranking bezpieczeństwa AirlineRatings.com powstał w 2013 roku. Jego autorzy biorą pod uwagę między innymi historię katastrof lotniczych w ciągu ostatnich pięciu lat i poważnych incydentów z dwóch lat, wyniki audytów organów nadzoru lotniczego, raporty rządowe, inicjatywy dotyczące bezpieczeństwa, wiek floty, a ostatnio także protokoły sanitarne związane z pandemią.