W ciągu najbliższej dekady Ryanair zamierza poszerzyć swoją działalność w Europie Wschodniej, w tym w Polsce, która jest z jej punktu widzenia rynkiem z dużym potencjałem. Strategia niskich cen i kosztów pozwoliła już irlandzkiej firmie zdominować macierzysty rynek, ale też włoski i w dużej części zachodnioeuropejski. Przewoźnik twierdzi również, że pokonał rywala w segmencie przewozów niskokosztowych, jakim jest Wizz Air – opisuje dziennikarka agencji.
Czytaj więcej
Wizz Air to pierwsza niskokosztowa linia lotnicza, która zdecydowała się korzystać z lotniska w Radomiu. W sezonie zimowym, od 13vgrudnia, dwa razy w tygodniu, w środy i soboty, będzie zabierać pasażerów na Cypr, do Larnaki.
Albania nowym polem bitwy
Prezes Ryanaira Michael O’Leary wskazuje, że w Polsce linia lata już z kilkunastu lotnisk, a na dziewięciu z nich ma swoje bazy. Często negocjuje z nimi obniżkę opłat – to kluczowe w jego strategii biznesowej. – Zwykle kiedy stajemy do rywalizacji z Wizz Airem mamy znacząco niższe ceny i koszty – twierdzi.
Jednym z takich „pól bitew” jest Albania, gdzie Ryanair planuje otworzyć tej zimy 25 nowych tras – w ten sposób zamierza pokonać Wizz Aira w sercu Europy Wschodniej.
Jednak Wizz Air również nie stoi w miejscu. Do 2038 roku planuje wykorzystywać w Europie Środkowo-Wschodniej co najmniej dwa razy więcej samolotów niż obecnie, wkrótce ogłosi, że tylko w Polsce będzie miał w bazach 35 nowych samolotów. Taką deklarację w rozmowie z Reutersem złożył prezes Jozsef Varadi, który spodziewa się, że w ciągu najbliższych siedmiu, ośmiu lat wzrost w regionie będzie liczony rok do roku dwucyfrowo.