Ryanair zapowiada znaczącą zmianę w polityce odprawy pasażerskiej, co dla niektórych podróżnych może oznaczać niemożność skorzystania z oferty przewoźnika, pisze portal Bristol Post.
Michael O’Leary, prezes Grupy Ryanair, zapowiedział zlikwidowanie stanowisk odprawy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Wszyscy pasażerowie będą musieli zameldować się na lot za pomocą aplikacji online. Dziś można zrobić to przez internet, wówczas nie ponosi się dodatkowych opłat, albo na lotnisku, ale taka opcja to koszt 55 euro od osoby.
- Pracujemy nad tym, żeby od 1 maja wszystko odbywało się w aplikacji, nic nie będzie robione na papierze – mówi O’Leary i dodaje, że Ryanair chce pozbyć się odprawy pasażerów tak samo, jak zrobił to w wypadku stanowisk odprawy bagażowej. O'Leary jest gotowy zmodyfikować sposób działania linii tak, aby wszystkie rezerwacje i odprawy można było przeprowadzać za pośrednictwem aplikacji Ryanair.
Czytaj więcej
W zimowej siatce lotów irlandzkiego przewoźnika z Krakowa znalazły się 62 trasy, w tym dwie nowości: Mediolan-Malpensa i Triest.
Dzięki odprawie w aplikacji ceny biletów będą niższe
Prezes mówi, że nowa aplikacja pomoże zmniejszyć zapotrzebowanie na personel lotniskowy, a tym samym pomoże utrzymać niskie ceny biletów lotniczych.