Emirates przygotowują personel do obsługiwania pasażerów w spektrum autyzmu

Emirates zostaną pierwszymi na świecie liniami lotniczymi z certyfikatem Autism Certified Airline, przyznawanym firmom, które przeszły szkolenie z zakresu obsługi osób w spektrum autyzmu.

Publikacja: 10.01.2025 11:27

Emirates przygotowują personel do obsługiwania pasażerów w spektrum autyzmu

Foto: Emirates

Emirates jako pierwsze linie lotnicze na świecie dostaną certyfikat Autism Certified Airline, który poświadcza kompetencje personelu pod kątem obsługi pasażerów w centrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną. Przyznaje go Międzynarodowa Rada Standardów Kwalifikacji i Kształcenia Ustawicznego (IBCCES), zajmująca się szkoleniem i certyfikowaniem firm w zakresie obsługi o osób autystycznych i z innymi zaburzeniami poznawczymi.

Jak informuje przewoźnik w komunikacie, inauguracyjny certyfikat zostanie mu przyznany w najbliższych miesiącach, kiedy liczący ponad 30 tysięcy osób personel pokładowy i naziemny ukończy wstępne szkolenie.

W ramach dużego przedsięwzięcia badawczego IBCCES przeprowadziła ankietę wśród ponad 14 tysięcy osób z różnymi niepełnosprawnościami, w tym w spektrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną oraz ich rodzin i opiekunów. Dane z ankiety wraz z wynikami badania Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) i opiniami ponad tysiąca profesjonalistów z branży pomogły w opracowaniu standardów dla pasażerów i personelu linii lotniczych. Eksperci IBCCES przeprowadzili też audyty kilku lotów Emirates zarówno na trasach długodystansowych, jak i krótkodystansowych.

Czytaj więcej

Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania

Nowe usługi dla pasażerów w spektrum autyzmu

W ramach projektu personel naziemny i pokładowy Emirates odbędzie szkolenie z zakresu autyzmu i świadomości sensorycznej, aby lepiej zrozumieć potrzeby pasażerów. Jego celem jest zapoznanie pracowników ze spektrum autyzmu, błędnymi przekonaniami, wyzwaniami, sposobami pomocy w zależności od indywidualnych potrzeb i potencjalnymi bodźcami i wyzwalaczami, o których powinni wiedzieć. Nowe szkolenie opiera się na podstawach ustanowionych przez badanie Emirates „Wprowadzenie do autyzmu i ukrytych niepełnosprawności”, które w 2023 roku ukończyło 23 tysiące pracowników.

W 2025 roku i w kolejnych latach Emirates wprowadzą nowe standardy i usługi dla klientów w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi. Jedną z nich jest „przewodnik sensoryczny” - cyfrowe pomoce opracowane w ramach audytu przeprowadzonego przez IBCCES we współpracy z Emirates. Pomagają one podróżnym w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących napotkanych warunków i planowania podróży zgodnie z ich potrzebami.

Dla wielu osób w spektrum autyzmu podróże lotnicze są niezwykle trudnym doświadczeniem, niektóre wręcz całkowicie ich unikają ze względu na wysoki poziom bodźców sensorycznych. Ankieta przeprowadzona na stronie AutismTravel.com wykazała, że 78 procent rodzin waha się przed podróżowaniem lub odwiedzaniem nowych miejsc, a 94 procent respondentów wyjeżdżałoby częściej na wakacje, gdyby miało dostęp do miejsc, w których personel jest przeszkolony i certyfikowany w zakresie autyzmu.

Czytaj więcej

IATA: Na świecie brakuje samolotów. Rośnie wiek używanych maszyn, rosną koszty

Emirates jako pierwsze linie lotnicze na świecie dostaną certyfikat Autism Certified Airline, który poświadcza kompetencje personelu pod kątem obsługi pasażerów w centrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną. Przyznaje go Międzynarodowa Rada Standardów Kwalifikacji i Kształcenia Ustawicznego (IBCCES), zajmująca się szkoleniem i certyfikowaniem firm w zakresie obsługi o osób autystycznych i z innymi zaburzeniami poznawczymi.

Jak informuje przewoźnik w komunikacie, inauguracyjny certyfikat zostanie mu przyznany w najbliższych miesiącach, kiedy liczący ponad 30 tysięcy osób personel pokładowy i naziemny ukończy wstępne szkolenie.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira radzi rządom, jak pobudzić turystykę. Trzy postanowienia na nowy rok
Linie Lotnicze
Wizz Air wraca na ścieżkę rozwoju. Potrzebuje jeszcze roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Linie Lotnicze
IATA: Na świecie brakuje samolotów. Rośnie wiek używanych maszyn, rosną koszty