Emirates jako pierwsze linie lotnicze na świecie dostaną certyfikat Autism Certified Airline, który poświadcza kompetencje personelu pod kątem obsługi pasażerów w centrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną. Przyznaje go Międzynarodowa Rada Standardów Kwalifikacji i Kształcenia Ustawicznego (IBCCES), zajmująca się szkoleniem i certyfikowaniem firm w zakresie obsługi o osób autystycznych i z innymi zaburzeniami poznawczymi.
Jak informuje przewoźnik w komunikacie, inauguracyjny certyfikat zostanie mu przyznany w najbliższych miesiącach, kiedy liczący ponad 30 tysięcy osób personel pokładowy i naziemny ukończy wstępne szkolenie.
W ramach dużego przedsięwzięcia badawczego IBCCES przeprowadziła ankietę wśród ponad 14 tysięcy osób z różnymi niepełnosprawnościami, w tym w spektrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną oraz ich rodzin i opiekunów. Dane z ankiety wraz z wynikami badania Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) i opiniami ponad tysiąca profesjonalistów z branży pomogły w opracowaniu standardów dla pasażerów i personelu linii lotniczych. Eksperci IBCCES przeprowadzili też audyty kilku lotów Emirates zarówno na trasach długodystansowych, jak i krótkodystansowych.
Czytaj więcej
Irlandzka linia lotnicza żąda odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego musiała lądować w nieplanowanym miejscu. Zapowiada, że będzie karać wszystkich pasażerów za niewłaściwe zachowania w trakcie podróży.
Nowe usługi dla pasażerów w spektrum autyzmu
W ramach projektu personel naziemny i pokładowy Emirates odbędzie szkolenie z zakresu autyzmu i świadomości sensorycznej, aby lepiej zrozumieć potrzeby pasażerów. Jego celem jest zapoznanie pracowników ze spektrum autyzmu, błędnymi przekonaniami, wyzwaniami, sposobami pomocy w zależności od indywidualnych potrzeb i potencjalnymi bodźcami i wyzwalaczami, o których powinni wiedzieć. Nowe szkolenie opiera się na podstawach ustanowionych przez badanie Emirates „Wprowadzenie do autyzmu i ukrytych niepełnosprawności”, które w 2023 roku ukończyło 23 tysiące pracowników.