Mirbud to firma, która zaoferowała najniższą cenę w przetargu – 280,5 miliona złotych brutto. Tym samym wygrała z Budimexem i Hochtiefem.
Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie terminalu o powierzchni 30 tys. metrów kwadratowych, w którym będzie 30 stanowisk check-in, dziewięć kontroli bezpieczeństwa i po osiem kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w terminalu ma być 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. W budynku będzie także duża strefa komercyjna ze sklepami, restauracjami i barami.
Terminal ma być przygotowany na przyjęcie trzech milionów pasażerów rocznie – przypomina PPL w komunikacie prasowym. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do dziewięciu milionów pasażerów. „Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie” – czytamy.
Teraz na lotnisku trwa przebudowa i wydłużenie drogi startowej z 2000 metrów do 2500 metrów, wraz z urządzeniami nawigacyjnymi i systemami bezpieczeństwa dla startujących i lądujących maszyn.
PPL informuje też, że rozstrzygnął dwa przetargi ogłoszone pod koniec ubiegłego roku. Pierwszy na opracowanie koncepcji i projektów budowlanych dla rozbudowy lotniska Radom. Wygrała go firma WLC Inżynierowie, jedyna która się zgłosiła. Zaproponowała 2,46 mln złotych, „czyli o prawie 500.000 mniej od kwoty, jaką PPL przeznaczył na ten cel”.