Pierwszy projekt to drugi etap budowy równoległej drogi kołowania i jednocześnie zakłada przebudowę (pierwszy etap) drogi startowej na odcinku 700 metrów wraz z infrastrukturą techniczną. Drugi zakłada zaś wykonanie drugiego etapu przebudowy drogi startowej na odcinku 1800 metrów wraz z infrastrukturą techniczną.
Czytaj więcej
Dzięki inwestycji o wartości 51 milionów złotych brutto, zrealizowanej mimo pandemicznego kryzysu, liczba stanowisk postojowych dla samolotów średniodystansowych wzrosła z 37 do 46.
Przebudowa drogi startowej poprawi znacząco jej nośność i zwiększy trwałość dzięki zastosowaniu nawierzchni z betonu cementowego. Taką samą nawierzchnię ma już modernizowana w 2013 roku część pasa startowego po stronie zachodniej.
Z kolei środkowa część pasa na długości 1800 m otrzyma nową konstrukcję przeznaczoną dla nawierzchni z betonu asfaltowego.
Dodatkowo w pierwszym z projektów planowana jest budowa równoległej drogi kołowania o długości ok. 1240 m z poboczami, co poprawi zdolności operacyjne lotniska i zwiększy przepustowość drogi startowej.