Hotele ibis otwarte na pasje

Turyści widzą w hotelach „wyjątkowe miejsce spotkań”, deklarują też, że słuchają muzyki i chętnie poznaliby w miejscach, które odwiedzają, lokalnych artystów. Dlatego Accor zamierza nadać nowy charakter swoim hotelom sieci ibis i zbliżyć się do oczekiwań gości

Publikacja: 08.04.2019 17:55

Koncertem Poli Rise organizatorzy imprezy podkreślili nowy pomysł na promocję ibisów

Koncertem Poli Rise organizatorzy imprezy podkreślili nowy pomysł na promocję ibisów

Foto: Materiały prasowe

Tymczasem firma zaprezentowała elementy nowej strategii wizerunkowej ibisów dziennikarzom i przedstawicielom branży turystycznej. Strategia powstała na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę badającą opinię publiczną, Ipsos, na zlecenie ibisa w sześciu krajach*. Zdaniem 80 procent ankietowanych nowoczesny hotel jest „wyjątkowym miejscem spotkań, w którym wszyscy czują się mile widziani”. 67 procent stwierdziła, że oczekuje „wygodnego noclegu” w połączeniu z możliwością zjedzenia czegoś dobrego i poznania nowych ludzi albo posłuchania muzyki na żywo. „Taka gama różnych możliwości w jednej lokalizacji jest ważna dla większości badanych” – czytamy w komunikacie. „Hotele ibis proponują ponadto innowacyjne i wielofunkcyjne przestrzenie, które zachęcają do nawiązywania kontaktów i interakcji pomiędzy gośćmi, podróżnymi i lokalnymi społecznościami”.

79 procent respondentów przyznało też, że słuchanie muzyki ma kluczowe znaczenie w ich życiu. Co więcej, 53 procent badanych potwierdza, że w czasie podróży lubi odkrywać lokalne gatunki muzyki i miejscowych artystów. Idąc tym tropem AccorHotels zapowiada, że w tym roku przeprowadzi kampanię „ibis Music”, realizowaną we współpracy z Sony Music Uk’s 4th Floor Creative Group, Spotify i węgierski Sziget Festival. W jej ramach w hotelach ibisa w 17 krajach odbędzie się 44 koncertów. Spośród 88 artystów zostanie wybranych dziewięciu, którzy wystąpią w międzynarodowym finale – w strefie marki ibis na Sziget Festival 2019.

Podczas piątkowego spotkania w Poznaniu z dziennikarzami szefowa marketingu AccorHotels w Polsce Joanna Świerkosz wyjaśniała, jakie jeszcze wnioski wyciągnęła firma z badania – stały się one podstawą do oceniania rekrutowanych pracowników. Od teraz ibis zamierza zatrudniać pasjonatów. Jednym z wielu tego przykładów jest specjalistka od „guest experience” pięciu hoteli Ibis w Poznaniu, która prywatnie śpiewa w chórze, co „ułatwia wczuwanie się w sytuację innych, a zarazem potwierdza wizerunek Poznania, jako ‚miasta chórów'”.

– Mają porwać serducha naszych gości – tak kompetencje pracowników guest experience określała Świerkosz. – Zawsze, gdy używam zwrotu „guest experience” – dodaje – szukam dla niego jakiegoś polskiego odpowiednika. Niestety, nie znajduję, a dosłowne tłumaczenie: „doświadczenie gości” wydaje mi się nie odpowiadać zadaniom, które ci pracownicy wypełniają. Mają być najbliżej naszych klientów, współuczestniczyć w ich pasjach i zapewniać im ciągłą opiekę.

Szefowa marketingu zwracała też uwagę na zmiany organizacyjne, które w ostatnim czasie wprowadzono w hotelach, w tym przede wszystkim zminimalizowanie recepcji i przeniesienie jej funkcji do aplikacji mobilnych i do internetu. Nie oznacza to jednak odseparowania obsługi od osób, które korzystają z hotelowych usług. Wręcz przeciwnie, zdaniem Świerkosz wzajemne relacje są pogłębiane i kształtowane inaczej niż dotąd, a co więcej, rekrutacja pracowników nastawiona jest właśnie na takie cechy, jak otwartość na potrzeby innych i szeroko rozumiana gościnność.

W trakcie poznańskiego spotkania przedstawiciele AccorHotels i Orbisu podkreślali, że tutaj nie mówi się już o „zasobach ludzkich”, ale o talencie, pasji i o kulturze każdego z pracowników. Accor dąży, by zapewnić im zawodową satysfakcję . Firma już podczas rekrutacji rozpoznaje wartość każdego zatrudnianego przez ujawnienie jego zdolności. – Poszukujemy – mówili – ludzi, którzy nie tyle są fachowcami w hotelarstwie, ile pasjonatami w kontaktach międzyludzkich. Zauważali, jednocześnie, że gościnność to cecha zawodowa, a motywacją lub siłą napędową w pracy jest przyjemność czerpana z zadowolenia klientów.

*Badanie przeprowadzono we Francji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Singapurze i Australii, z uwzględnieniem reprezentatywnej próby populacji w każdym kraju.

Tymczasem firma zaprezentowała elementy nowej strategii wizerunkowej ibisów dziennikarzom i przedstawicielom branży turystycznej. Strategia powstała na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej przez firmę badającą opinię publiczną, Ipsos, na zlecenie ibisa w sześciu krajach*. Zdaniem 80 procent ankietowanych nowoczesny hotel jest „wyjątkowym miejscem spotkań, w którym wszyscy czują się mile widziani”. 67 procent stwierdziła, że oczekuje „wygodnego noclegu” w połączeniu z możliwością zjedzenia czegoś dobrego i poznania nowych ludzi albo posłuchania muzyki na żywo. „Taka gama różnych możliwości w jednej lokalizacji jest ważna dla większości badanych” – czytamy w komunikacie. „Hotele ibis proponują ponadto innowacyjne i wielofunkcyjne przestrzenie, które zachęcają do nawiązywania kontaktów i interakcji pomiędzy gośćmi, podróżnymi i lokalnymi społecznościami”.

Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Noclegi
Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było
Noclegi
PHH: Nie wykorzystujemy pandemii do przejmowania hoteli