Hilton zamyka hotele w Chinach

Fot. AFP

Z powodu epidemii koronawirusa amerykański Hilton, największa sieć hotelowa na świecie, zamknęła w Chinach wszystkie swoje 150 obiektów. Prezes Hiltona Chris Nasetta poinformował, że obecnie nie jest dostępny żaden z 33 tysięcy pokojów.

Podczas spotkania z inwestorami w ostatni wtorek Chris Nasetta przyznał, że niekorzystny wpływ epidemii koronawirusa potrwa przynajmniej przez najbliższe 12 miesięcy. Prezes przyznał, że te prognozy oparte są na doświadczeniach z epidemii SARS w 2003 roku.

– W czasie kryzysu w branży hotelowej eskalacja problemu trwa od 3 do 6 miesięcy, a potem przez kolejne 3-6 miesięcy sytuacja wraca do normy. W tym wypadku musimy się liczyć z kryzysem trwającym rok – mówił prezes Hiltona. Nie ukrywał, że jego sieć kryzys koronawirusa będzie kosztował 25-50 milionów dolarów z zysku operacyjnego, a tempo wzrostu zysku straci punkt procentowy.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy touroperatorzy odwołują wycieczki do Chin

Hilton jest pierwszą wielką siecią hoteli, która przyznała się do czasowego zamknięcia biznesu w Chinach. Ale prezes Best Western, David Kong zdradził, że jego firma także przygotowuje się do takiego posunięcia. Natomiast w Sheratonie w Szanghaju jeszcze wczoraj można było wynająć pokój jednoosobowy za niespełna 80 dolarów za noc, co jest kwotą niesłychanie niską, jak na hotel tej klasy w Chinach. W pekińskim Sofitelu można było przenocować i zjeść śniadanie za 105 dolarów za noc. Też znacznie taniej, niż zazwyczaj.

Na brak popytu na miejsca hotelowe narzekają jednak nie tylko sieci operujące w Chinach, ale także w Indonezji, Malezji, Singapurze i wszędzie tam, gdzie mieszkają Chińczycy. W singapurskim hotelu Swiss można było wynająć pokój za niespełna 120 dolarów za noc, czyli o jedną trzecią mniej, niż zazwyczaj w sezonie. To wszystko efekt koronawirusa – braku chińskich turystów, ale i przyjezdnych z innych krajów, którzy zaczęli się bać podróży do Azji.

ZOBACZ TAKŻE: Świat płacze po chińskich turystach

Chris Nasetta nie ukrywał, że sytuacja szybko może się zmienić. – W tej chwili praktycznie wszystko jest jedną wielką niewiadomą. Oczywiste jest tylko to, że czeka nas trudny rok, chociaż wszędzie na świecie notujemy bardzo dobre wyniki sprzedaży – mówił. Chiński biznes Hiltona to około 3 procent przychodów sieci.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szpikowski: Znieśmy jednomyślność w Modlinie

Znieśmy zasadę jednomyślności w decydowaniu o losach lotniska w Modlinie i przerwijmy impas w ...

KE oceniła skutki wdrożenia dyrektywy turystycznej

Komisja Europejska opublikowała pierwszy raport dotyczący dyrektywy o zorganizowanych imprezach turystycznych i powiązanych usługach ...

Izmir coraz popularniejszy wśród Polaków

Polacy znaleźli się w pierwszej dziesiątce nacji najliczniej odwiedzających Izmir. Od stycznia do maja ...

Neckermann promuje wyjazdy do Legolandu

Do końca lutego w internecie, w inach i w warszawskim metrze biuro podróży Neckermann ...

Turyści z Izraela wybierają Warszawę

W ubiegłym roku Warszawa znalazła się w pierwszej piętnastce ulubionych kierunków turystycznych Izraelczyków, obok ...

Betlej: W biurach podróży za dużo Grecji, a za mało Egiptu

Może polskie biura podróży mają kłopot ze sprzedaniem wakacyjnych ofert, bo przygotowały za dużo ...