Z analiz portalu Booking.com wynika, że w przyszłym roku turyści jeszcze chętniej będą wykorzystywać technologię, wezmą większą odpowiedzialność za wpływ, jaki ich podróże mają na środowisko, będą też starać się lepiej poznawać lokalne społeczności. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego wśród 22 tysięcy turystów z 29 krajów i analizy ponad 180 milionów opinii podróżnych.
CZYTAJ TEŻ: Booking.com sprzedaje bilety na przeloty
Jako pierwszy trend Booking.com wskazuje odkrywanie mniej znanych kierunków – 51 procent osób jest gotowych zamienić pierwotnie wybrane miejsce podróży na mało popularne, jeśli to pozwoli chronić środowisko. 54 procent chce w ten sposób zmniejszyć negatywne oddziaływanie turystyki masowej (z ang. overtourism).
Portal twierdzi, że w przyszłym roku turyści w jeszcze większym stopniu będą polegać przy podejmowaniu decyzji związanych z wyjazdem na podpowiedziach podsuwanych przez narzędzia cyfrowe. 59 procent oczekuje, że dzięki nim wybierze spośród nieoczywistych pomysłów i spróbuje nowości. Dodatkowo 46 procent zapowiada, że będzie wykorzystywać aplikacje, dzięki którym łatwo i szybko przejrzy i zarezerwuje dodatkowe atrakcje, a 44 procent planuje skorzystać z rozwiązania, które pomoże im wcześniej zaplanować aktywności.
Trzeci trend to odpowiedzialne podróżowanie. 48 procent pytanych deklaruje, że skorzysta z wolniejszego środka transportu, dzięki czemu negatywne oddziaływanie na środowisko będzie mniejsze – w tym wypadku chodzi o sposób zwiedzania, a wśród wspomnianych środków transportu respondenci wymieniają rowery, tramwaje, łodzie czy własne nogi. 61 procent zamierza podróżować dłuższą drogą, żeby więcej zwiedzić. 64 procent chętnie pojechałoby w podróż starym pociągiem, typu Orient Express, by poczuć magię dawnych czasów.