Expedia Group przeprowadziła badanie na grupie 8 tysięcy dorosłych osób z ośmiu krajów (Australia, Kanada, Francja, Niemcy, Japonia, Meksyk, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone), które miało ujawnić, jak zmieniają się zachowania konsumenckie turystów. Respondenci odpowiadali na pytania od 16 kwietnia do 7 maja.
Jak komentuje prezes Expedia Group Ariane Gorin, wraz ze wzrostem liczby zaszczepionych i otwieraniem się kolejnych krajów na gości z zagranicy, coraz więcej ludzi jest skłonnych wyruszyć w podróż. Miesiące niepewności mają wpływ na ich decyzje i sprawiają, że cena nie jest już najważniejszym kryterium przy podejmowaniu decyzji o rezerwacji, ludzie chcą rezerwować u zaufanych usługodawców, którzy mają doświadczenie, a klientom zapewnią bezpieczeństwo, także finansowe.
CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy o agentach turystycznych: Pewność, bezpieczeństwo, eksperckość
Mimo niepewności dla wielu ludzi podróż jest czymś, na co chcą wydać pieniądze w pierwszej kolejności. 34 procent badanych deklaruje, że przeznaczy na ten cel więcej niż w 2020 roku, a 18 procent uważa, że będzie to ich największy wydatek w tym roku. Tyle samo mówi, że główną inwestycją będzie remont domu. Dla 12 procent priorytet ma rozrywka, a po 11 procent wskazuje na samochód (kupienie nowego lub zadbanie o ten, który już ma) i na wydatki związane ze zdrowiem.
36 procent deklaruje natomiast, że wolałoby dostać więcej wolnego niż podwyżkę.