Instytut GfK przyznaje nagrody dla najlepiej postrzeganych marek w ramach konkursu Best Travel Award od 2004 roku. Marki były oceniane w czterech kategoriach: ogólnej, turystycznej, spożywczej, oddzielna nagroda trafiła do firm, które wiedzą, jak łączyć świat wirtualny z rzeczywistym.

Czytaj więcej

Booking.com na pierwszych zakupach pandemicznych. Wydał 1,2 miliarda dolarów

W branży turystycznej najlepszy okazał się portal Booking.com, na drugim miejscu znalazł się TUI, a na trzecim organizator rejsów wycieczkowych Aida Cruises. Kolejne pozycje zajęli Mercedes-Benz Marco Polo (kampery i caravaning), Mein Schiff/TUI Cruises, Lufthansa, hotele Steigenberger, VW California (kampery i caravaning), Deutsche Bahn, Hymer (kampery i caravaning).

TUI uzyskał też wyróżnienie w kategorii marek hybrydowych (szóste miejsce), aw pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych firm ogólnie nie znalazła się żadna z branży turystycznej.

Nagrody przyznawane są na podstawie reprezentatywnych badań prowadzonych przez GfK w oparciu o dwa kryteria: faktyczny sukces rynkowy, czyli udział w rynku (share of market) i atrakcyjności marki w oczach klientów, miejsce w ich sercach (share of soul). Dzięki temu o przyznaniu nagrody nie decyduje jury, ale faktycznie konsumenci.