Booking.com wyraźnie odchodzi od działania w modelu agencyjnym, a wyniki finansowe za cały zeszły rok wydają się potwierdzać słuszność obranej strategii, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Podsumowanie zeszłego roku finansowego pokazuje, że dochody sięgnęły 108,4 miliarda euro i były o 58 procent większe niż przed rokiem i o 26 procent większe niż w 2019 roku. W wartościach tych znajdują się także przychody z reklam.
Obecnie Booking.com nie działa już tylko w modelu agencyjnym, ale pośredniczy w połowie transakcji sprzedaży, które przez niego przechodzą. Na zmianę modelu biznesowego wpływ mogła mieć pandemia i zmiany potrzeb konsumentów.
- Zmiana modelu Booking.com z agenta na pośrednika przynosi znaczące korzyści zarówno naszym partnerom, jak i podróżnym - mówił na ostatniej konferencji z analitykami Glenn Fogel, prezes Booking Holdings.
Czytaj więcej
Najpopularniejszą aplikacją podróżniczą w 2022 roku na świecie była aplikacja Ubera, a w Europie Bookingu - wynika z analizy firmy Data.ai.
Dla użytkownika zaletą jest większa różnorodność metod płatności. Chodzi o narzędzie wprowadzone przez portal do rozliczeń na zamówione noclegi - klient może dokonać płatności na stronie Booking.com od razu podczas rezerwowania. Dla hoteli oznacza to zmniejszenie wskaźnika rezygnacji i oszczędności na kosztach administracyjnych. Pozwala też uniknąć oszustw.