Reklama
Rozwiń
Reklama

Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?

Nazwa kraju z wrysowaną flagą Szwajcarii to nowa koncepcja wizualna kraju, jako kierunku turystycznego. Inicjatorzy projektu wyjaśniają, że nie chodzi tylko o zmianę logo, ale o nowoczesną identyfikację marketingową.

Publikacja: 10.05.2024 07:00

Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?

Foto: Filip Frydrykiewicz

Schweiz Tourismus, organizacja zajmująca się promocją Szwajcarii jako kierunku turystycznego, przedstawiła nową identyfikację wizualną. Zmiana logo nastąpiła po 30 latach, a dotychczasową złotawą szarotkę zastąpił biały krzyż wpisany w tło tworzone przez pięć odcieni czerwieni. Jak tłumaczy Schweiz Tourismus w informacji prasowej, chodzi o podkreślenie różnorodności kierunku, ale też o przekaz emocjonalny - Szwajcaria kojarzy się z naturą, gościnnością i niezawodnością. Marka ma towarzyszyć turystom na wszystkich etapach podróży – od inspiracji aż po planowanie.

Reklama
Reklama
W nowym logo zniknęła szarotka, pojawił się symbol kraju - równoramienny krzyż

W nowym logo zniknęła szarotka, pojawił się symbol kraju - równoramienny krzyż

Foto: Schweiz Tourismus

Poprzednie logo służyło Szwajcarii 30 lat

Poprzednie logo służyło Szwajcarii 30 lat

Foto: Schweiz Tourismus

Jeden kraj — pięć odcieni czerwieni

Sama nazwa zapisana została tylko po angielsku, Switzerland, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów. Zamiast litery „t” pojawia się szwajcarski krzyż znany z flagi kraju, co jeszcze bardziej ma budzić zaufanie do niego. Nie jest on jednak przeniesiony wprost, czerwone tło ma pięć odcieni – w ten sposób twórcy chcieli podkreślić nowoczesność, różnorodność i niezależność swojego kraju.

Nowa koncepcja wizualna będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich krajach, w których promuje się Szwajcaria. Dotyczy to wszelkich działań, choć, jak zaznacza Schweiz Tourismus, proces uspójnienia przekazu może zająć kilka miesięcy.

Reklama
Reklama

Szwajcaria oznacza różnorodność

- Nasza Szwajcaria oznacza różnorodność, jakość i wyjątkowość na całym świecie. Doskonale odzwierciedla to nowa szwajcarska marka turystyczna. Cieszę się, że ich barwy będą nam towarzyszyć przez wiele lat – komentuje Guy Parmelin, szef Federalnego Departamentu Spraw Gospodarczych, Edukacji i Badań (EAER), który odpowiedzialny jest również za turystykę.

Za opracowanie nowej koncepcji odpowiada agencja brandingowa MADE Identity z Zurychu.

Schweiz Tourismus, organizacja zajmująca się promocją Szwajcarii jako kierunku turystycznego, przedstawiła nową identyfikację wizualną. Zmiana logo nastąpiła po 30 latach, a dotychczasową złotawą szarotkę zastąpił biały krzyż wpisany w tło tworzone przez pięć odcieni czerwieni. Jak tłumaczy Schweiz Tourismus w informacji prasowej, chodzi o podkreślenie różnorodności kierunku, ale też o przekaz emocjonalny - Szwajcaria kojarzy się z naturą, gościnnością i niezawodnością. Marka ma towarzyszyć turystom na wszystkich etapach podróży – od inspiracji aż po planowanie.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Eksperci: W turystyce toczy się walka z oszustami wspieranymi sztuczną inteligencją
Nowe Trendy
Nowe przepisy wizowe dla Rosjan. Szanse na Schengen jeszcze mniejsze
Nowe Trendy
Jeden turysta, dwa paszporty na różne kraje? To możliwe – przyznaje niemiecki sąd
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Nowe Trendy
Atrakcyjne obrazki z Dolnego Śląska – region promuje się po powodzi
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama