Reklama

Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?

Nazwa kraju z wrysowaną flagą Szwajcarii to nowa koncepcja wizualna kraju, jako kierunku turystycznego. Inicjatorzy projektu wyjaśniają, że nie chodzi tylko o zmianę logo, ale o nowoczesną identyfikację marketingową.

Publikacja: 10.05.2024 07:00

Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?

Foto: Filip Frydrykiewicz

Schweiz Tourismus, organizacja zajmująca się promocją Szwajcarii jako kierunku turystycznego, przedstawiła nową identyfikację wizualną. Zmiana logo nastąpiła po 30 latach, a dotychczasową złotawą szarotkę zastąpił biały krzyż wpisany w tło tworzone przez pięć odcieni czerwieni. Jak tłumaczy Schweiz Tourismus w informacji prasowej, chodzi o podkreślenie różnorodności kierunku, ale też o przekaz emocjonalny - Szwajcaria kojarzy się z naturą, gościnnością i niezawodnością. Marka ma towarzyszyć turystom na wszystkich etapach podróży – od inspiracji aż po planowanie.

Reklama
Reklama
W nowym logo zniknęła szarotka, pojawił się symbol kraju - równoramienny krzyż

W nowym logo zniknęła szarotka, pojawił się symbol kraju - równoramienny krzyż

Foto: Schweiz Tourismus

Poprzednie logo służyło Szwajcarii 30 lat

Poprzednie logo służyło Szwajcarii 30 lat

Foto: Schweiz Tourismus

Jeden kraj — pięć odcieni czerwieni

Sama nazwa zapisana została tylko po angielsku, Switzerland, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów. Zamiast litery „t” pojawia się szwajcarski krzyż znany z flagi kraju, co jeszcze bardziej ma budzić zaufanie do niego. Nie jest on jednak przeniesiony wprost, czerwone tło ma pięć odcieni – w ten sposób twórcy chcieli podkreślić nowoczesność, różnorodność i niezależność swojego kraju.

Nowa koncepcja wizualna będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich krajach, w których promuje się Szwajcaria. Dotyczy to wszelkich działań, choć, jak zaznacza Schweiz Tourismus, proces uspójnienia przekazu może zająć kilka miesięcy.

Reklama
Reklama

Szwajcaria oznacza różnorodność

- Nasza Szwajcaria oznacza różnorodność, jakość i wyjątkowość na całym świecie. Doskonale odzwierciedla to nowa szwajcarska marka turystyczna. Cieszę się, że ich barwy będą nam towarzyszyć przez wiele lat – komentuje Guy Parmelin, szef Federalnego Departamentu Spraw Gospodarczych, Edukacji i Badań (EAER), który odpowiedzialny jest również za turystykę.

Za opracowanie nowej koncepcji odpowiada agencja brandingowa MADE Identity z Zurychu.

Schweiz Tourismus, organizacja zajmująca się promocją Szwajcarii jako kierunku turystycznego, przedstawiła nową identyfikację wizualną. Zmiana logo nastąpiła po 30 latach, a dotychczasową złotawą szarotkę zastąpił biały krzyż wpisany w tło tworzone przez pięć odcieni czerwieni. Jak tłumaczy Schweiz Tourismus w informacji prasowej, chodzi o podkreślenie różnorodności kierunku, ale też o przekaz emocjonalny - Szwajcaria kojarzy się z naturą, gościnnością i niezawodnością. Marka ma towarzyszyć turystom na wszystkich etapach podróży – od inspiracji aż po planowanie.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
„Cyfrowe ucho” śledzi ruch na plaży na popularnej hiszpańskiej wyspie
Nowe Trendy
Raport: Wydatki ludzi na podróże wzrosną trzykrotnie. Dużo się zmieni w ich potrzebach
Nowe Trendy
Wrocław doceniony przez holenderski magazyn kulinarny. „Jedzenie jest niesamowicie dobre”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nowe Trendy
Coraz więcej turystów w Czechach. Polacy w pierwszej trójce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama